فراخوان دوره رزیدنسی زمستانه در ایسلند


برنامه Nes یک دوره رزیندسی فرآیند محور بمنظور ایجاد محیطی فرهنگی است که هنرمندان در آن می توانند به شیوه دلخواه خود به کسب تجربه بپردازند؛ این تجربه می تواند از طریق پیشرفت در مبانی مفهومی، انجام تحقیقات یا از طریق جلسات مشترک و پژوهش های تجربی حاصل شود.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمندان در دوره اقامت در برنامه Nes آزادی کامل دارند. بدین ترتیب ساختار این رزیندسی در جهت جلب رضایت فردی و شخصی افراد منعطف خواهد بود. این برنامه در تلاش است تا فضایی امن جهت پذیرش، حمایت و تجلیل از تمام گونه های مختلف هنری، زمینه های علمی و خلاق، شیوه های مختلف پژوهش هنر و تحقیقات در زمینه زیبایی شناختی فراهم کند.

محل برگزاری دوره Nes در مکانی دورافتاده، منحصر بفرد و شگفت انگیز با محیطی جذاب واقع شده است و لذا هنرمندان را تشویق می کند تا از این مکان تاثیر بگیرند و از سکوت (و حضور دیگران) در محیط پیرامون منطقه بهره ببرند. هنرمندان در Nes این امکان را بدست می آورند تا در فضایی بزرگ غوطه ور شوند، فضایی که ذوق هنری آنها در آن پرورش و پیشرفت می یابد. در Nes از فعالیت های اجتماعی نیز استقبال می شود؛ Nes با مردم شهر Skagaströnd رابطه نزدیکی دارد و وجود انواع مختلف از روابط مشترک بین این دو در محیط های آن مشهود است.

از تمام هنرمندان دعوت می شود در هر زمینه ای که فعالیت دارند، از هنرمندان نو ظهور گرفته تا حرفه ای، با ذوق کنجکاوانه خود به دوره Nes ملحق شوند و ارتباط گرفتن با این مکان خاص را بعنوان بخشی از تجربه شخصی و رشد هنری خود تجربه کنند.

طول دوره رزیندسی: 1 الی 3 ماه

برنامه NES دوره ای است برای رشته های گوناگون. تمام زمینه های خلاق و جایگاه های شغلی در این برنامه مجاز به ثبت نام هستند. بعلاوه در این دوره با همکاری دانشگاه ایسلند برنامه ای بنام writer-in-residence (نویسنده در رزیندسی) معرفی شده؛ همچنین امکان دسترسی به تاسیسات مجزا برای نوازندگان، طراحان موسیقی، فیلم سازان و محققین و یا هر کس که برای فعالیت خود به محلی مجزا برای کار نیاز دارد، فراهم شده است.

هنرمندان حاضر در دوره رزیندنسی بطور مشترک در 3 خانه واقع در شهر Skagaströnd سکونت داده می شوند. هر هنرمند دارای یک اتاق خواب شخصی است و مابقی خانه را با چند نفر دیگر به اشتراک استفاده می کند، تعداد افراد دیگر در خانه های منطقه Mánabraut نهایتا 3 نفر و در خانه واقع در منطقه Fellsbraut نهایتا 8 نفر خواهد بود. تمام خانه ها بطور کامل با مبلمان پارچه ای چیده شده اند و مجهز به تمام امکانات عمومی مسکونی هستند. فاصله زمانی از هر کدام از این خانه ها تا استودیو با پای پیاده کمی بیشتر از 10 دقیقه است.

همچنین NES دارای یک استودیو با فضای باز اشتراکی است که مکان آن در کارخانه قدیمی شیلات واقع شده است. مساحت زمین حدوداً 16x11 متر مربع است که به 10 الی 12 فضای مجزا تقسیم شده است. البته استودیوی اصلی استودیویی با پلان باز واقع در Fjörubraut 8 است که امکان دسترسی شبانه روزی به آن برای تمام هنرمندان ممکن است، با این حال در همین استودیو نیز برخی امکانات حرفه ای برای نویسندگان، موسیقی دان ها و هنرمندان صدا سازی فراهم شده است.

هزینه ها:

هزینه های رزیندسی شامل هزینه اتاق در خانه اشتراکی است + یک سالن در استودیو:

اتاق خواب یکنفره به انضمام یک تخت خواب و یک سالن در استودیوی پلان باز همگانی معادل 750 یورو

اتاق خواب بزرگ دو نفره به انضمام 2 تخت خواب و یک سالن در استودیوی پلان باز همگانی معادل 1025 یورو

اتاق خواب یکنفره به انضمام یک تخت خواب و یک سالن اختصاصی در استودیو معادل 1050 یورو

اتاق خواب بزرگ دونفره به انضمام 2 تخت خواب و یک سالن اختصاصی در استودیو معادل 1350 یورو

اتاق خواب بزرگ دونفره به انضمام 2 تخت خواب و دو سالن در استودیوی پلان باز همگانی معادل 1300 یورو

جهت ثبت درخواست، فرم ثبت نام را پر کنید و سپس مدارک زیر را به پست الکترونیکی nes@neslist.is ارسال نمایید. درخواست ها پس از دریافت مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مدارک لازم (به صورت مجزا در یک PDF):

یک کپی از رزومه

درخواست نامه (شامل شرح پروژه مورد نظر – حداکثر تا 500 واژه)

لینک صفحه اینترنتی/ نمونه کارها


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین الملل، در انجام عکاسی از آثار و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.
علاقه مندان درخواست خود را همراه با اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


مهلت ارسال درخواست: 18 نوامبر 2018 (27 آبان 97)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز مراجعه نمایید.

logo-samandehi