فراخوان دوره رزیندسی برای هنرمندان در کانادا


مرکز Est-Nord-Est (ENE) مجموعه ای است که توسط هنرمندان اداره می شود و دستور کار آن حمایت از مجموعه ای بین المللی از هنرمندان از طریق ارائه فضا و زمان لازم به آنها جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین فراهم ساختن امکان دسترسی اختصاصی به منابع محلی و دانش عملی است.

به گزارش گالری آنلاین، سال 2019 سال مهمی در تاریخچه مجموعه ENE بحساب می آید چراکه ENE در کنار اتمام بازسازی امکانات ساختمان مرکزی کنونی، ساختمان جدید خود را نیز افتتاح خواهد کرد.

ساختمان مرکزی در روستای Saint-Jean-Port-Joli، منطقه ای با جغرافیا و تاریخچه ای منحصر بفرد واقع در ساحل جنوبی رودخانه St. Lawrence قرار دارد. بیشترین مساحت این منطقه را مزارع کشاورزی، جنگل ها و رودخانه تشکیل می دهند.
روستای Saint-Jean-Port-Joli از شهر Quebec حدود 115 کیلومتر و 350 کیلومتر از Montreal فاصله دارد.

مجموعه ENE که در اصل براساس ایده تقابل میان مجسمه سازی و هنر معاصر و بکارگیری مهارت های سنتی بومی پایه گذاری شده است، هم اکنون پذیرای تمام هنرمندان در زمینه های مختلف مربوط به هنرهای تجسمی معاصر است.

دوره رزیندسی ENE مخصوص هنرمندان حرفه ای از سراسر دنیا است، چه هنرمندان با تجربه و چه نوظهور. این دوره به هنرمندان و نویسندگان این فرصت را می دهد تا در پژوهش های خود عمیق تر شوند، به بررسی و آزمایش بپردازند و در یک محیط فرهنگی منحصربفرد، زنده و تاثیرگذار به خلق آثار خود مشغول شوند.

مجموعه ENE عضوی از انجمن هنری Artis, Pépinières européennes pour jeunes Res و گروه دوباره تاسیس شده des centres d’artistes autogérés du Québec می باشد.
دوره های هشت هفته ای رزیندسی عموما در بهار، تابستان و پاییز اعلام می شوند و در آن از 4 هنرمند و یک نویسنده متون مرتبط با هنرهای معاصر برای گردهمایی دعوت بعمل می آید. هرچند امسال ENE یک پروژه بزرگ سرمایه گذاری ثابت در دستور کار دارد که بخشی از آن به بازسازی کامل ساختمان این مجموعه تا تابستان 2019 اختصاص یافته است. به سبب انجام این پروژه احداث، دوره رزیندسی بهار 2019 از طرف ENE کنسل می شود و در تابستان و پاییز دایر خواهد شد. در نتیجه در برنامه رزیندسی سال 2019 ENE که برای اولین بار در ساختمان جدید برگزار خواهد شد، تنها 8 هنرمند و 2 نویسنده برگزیده می شوند.

طول دوره های رزیندسی:
تابستان : 8 جولای الی 30 اوت 2019
پاییز : 16 سپتامبر الی 8 نوامبر 2019

دوره هشت هفته ای رزیندسی شامل موارد زیر است:

هزینه دوره رزیندسی معادل 1500 دلار
دسترسی به کارگاه –استودیوی شخصی بمنظور کار و اقامت.
دسترسی به تجهیزات ویژه (چوب، آهن، سفال)
دسترسی به مرکز اسناد (کتب، مجلات)
پشتیبانی فنی و فکری
امکان استفاده از دوچرخه
*هزینه مواد اولیه، هزینه سفر و دیگر مخارج روزمره هنگام اقامت به عهده خود فرد است.

هنرمندان برگزیده براساس معیارهای زیر انتخاب می شوند:
کیفیت هنری پروپوزال ارائه شده
تاثیر گذاری بالقوه دوره رزیندسی بر مسیر شغلی هنرمند
تشکیل گروهی کارآمد متشکل از فعالیت های هنری مختلف
تشکیل گروهی متشکل از نسل ها و جنسیت های مختلف
ارسال معرفی نامه متقاضیان از شهر Quebec، دیگر شهرهای کشور کانادا و دیگر نقاط سراسر جهان.

درخواست ها توسط هیئتی از صاحبنظران مورد ارزیابی قرار می گیرند. ENE برای هر دوره رزیندسی هنرمندان و نویسندگانی را انتخاب می کند که ماهیت آثار آنها تکمیل کننده یکدیگر باشند و یا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در نهایت با دستور کار مجموعه همخوان باشند.

برای ثبت درخواست موارد زیر الزامی است:

فرم تکمیل شده ثبت نام
رزومه(حداکثر دو صفحه با فرمت PDF)
خلاصه فعالیت های هنرمند (حداکثر یک صفحه با فرمت PDF)
متنی شامل تحقیق، پژوهش تجربی یا هدف تولیدی مورد نظر شما همراه با ذکر ملزومات خاص انجام آن از لحاظ منابع فنی، البته در صورت اجرایی بودن پروژه (حداکثر یک صفحه با فرمت PDF)
پورتفولیو حاوی 10 الی 15 عکس (با فرمت JPG) به همراه فهرست توضیحات برای عکسها.
در صورت وجود فایل ویدئو، لینک مربوط به آن (سایت Vimeo یا YouTube) همراه با رمز عبور. ویدئو ها حتما تا 1 آوریل 2019 قابل دسترسی باشند.

*نام فایل ها باید به این صورت باشد :
2019_نام_نام خانوادگی
*درخواست های ناقص بطور خودکار مردود خواهند شد.


مهلت ارسال درخواست: 1 دسامبر 2018 (10 آذر 97)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز مراجعه نمایید.

logo-samandehi