بابک اطمینانی اعلام کرد: کتاب نقاشان زیر چهل سال منتشر می شود

کتاب "طرح جامع کارنماهای پژوهشی" مجموعه ای از آثار اعضای زیر ۴۰ سال انجمن هنرمندان نقاش ایران به زودی منتشر و رونمایی می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از دبیرخانه انجمن هنرمندان نقاش ایران، بابک اطمینانی عضو هیات مدیره این انجمن با اعلام این خبر گفت: کمیته نمایشگاه های انجمن برای اطلاع از فعالیت های اعضای انجمن در دو سال گذشته برپایی نمایشگاه هایی پژوهشی را برنامه ریزی نمود که در گام اول در سال گذشته چهار کارنمای پژوهشی را برای اعضای زیرچهل سال انجمن برگزار کرد تا هم اطلاعات مناسبی از فعالیت اعضا گردآوری کند و هم میزان مشارکت اعضا سنجیده شود.

عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره مهمترین اهداف این طرح جامع گفت: با برگزاری این کارنماها ایده ها و توانایی های گوناگون اعضا در کنار هم عادلانه تر دیده و سنجیده می شود و نقاط قوت و ضعف انجمن به طور مرتب ارایه و رصد می شود. همچنین چگونگی فعالیت حرفه ای اعضا و ارتباط شان با انجمن ثبت می شود. ضمن آنکه بخش آرشیو و رزومه اعضای انجمن نزد کمیته نمایشگاه ها تشکیل و به روز می شود. ما از این داده ها و اطلاعات دسته بندی شده، برای پژوهش های تخصصی و آسیب شناسانه استفاده می کنیم و می توانیم این اطلاعات را در اختیار کیوریتورها و نمایش گردان ها قرار بدهیم. از این طریق انجمن هم در مسیر حرفه ایش گام برداشته و هم در تعامل درون انجمنی و برون انجمنی موجب رشد ظرفیت ها در روابط حرفه ای جامعه نقاشی ایران می شود.

این هنرمند افزود: این کتاب آثار ۱۸۷ نقاش از تعداد ۵۱۴ عضو زیرچهل سال است که در این کارنماها شرکت کرده اند که بزودی در روز رونمایی کتاب این تعداد از اعضا با یکدیگر دیدار و گفت و گو خواهند داشت.

گفتنی است کارنماهای پژوهشی انجمن برای اعضای بالای چهل سال هم در سال جدید از سوی کمیته نمایشگاه های انجمن هنرمندان نقاش ایران برنامه ریزی شده که تاکنون یک کارنما از این سری نمایشگاه های پژوهشی در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

logo-samandehi