سه دهه تصویرگری در جشنواره تجسمی فجر

کیانوش غریب پور که امسال با دو اثر در بخش تصویرگری جشنواره تجسمی فجر حضور دارد در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: با محول شدن کار انتخاب آثار به انجمن تصویرگران، تصمیم گرفته شد در هفتمین جشنواره تجسمی فجر، تصویرگران سه دهه ایران را که از سال 60 تا 89 به شکل حرفه‌ای در فضای تصویرگری ایران فعال بودند معرفی کرده و مروری بر کار آنها داشته باشیم.

غریب پور ادامه داد: کارهای ارائه شده در جشنواره امسال لزوما بهترین کار هنرمندان نیست، بلکه ممکن است کار آخر آنها یا کاری باشد که قبلا جایی دیده نشده است. در فضای تصویرگری به غیر از آثاری که به شکل هنری و با موضوع آزاد انجام می‌شود، در بیشتر کارها بر اساس متن‌های عمومی یا ادبیات کودک کار می‌کنیم.

او افزود: با توجه به اینکه سال 60 نقطه عطفی در ادبیات کودک ما است و اتفاقات جدیدی در آن حوزه رخ داد، همه تصویرگرانی را که در آن دوره فعال بودند به همراه فعالان سال‌های بعد برای شرکت در جشنواره دعوت کردیم.

غریب پور در مورد آثار خود در جشنواره تجسمی گفت: دو کار از سال‌های اخیرم را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کردم که یکی از آنها تصویرسازی برای پوستر یک نمایشگاه و دیگری تصویرسازی یک کتاب آموزشی برای بزرگسالان است. هر دو آنها به صورت دستی و با روان نویس رسم شده اند و رنگ‎گذاری آنها به شیوه دیجیتال انجام شده است.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi