نقاش هزار دستان گالرى تاسیس مى‌کند

عصر جمعه هشتم اسفند ١٣٩٣ نگارخانه شکیبا با نمایشى جالب توجه از شش هنرمند صاحب سبک و شناخته شده افتتاح مى شود. در آیین گشایش این نگارخانه آثارى از محمود فرشچیان، على شیرازى، اسرافیل شیرچى، جلیل رسولى، ناصر اویسى و حجت شکیبا به تماشا درمى آید که گفته مى شود اغلب این آثار براى اولین بار است به تماشا درمى آیند.

نگارخانه شکیبا بیش از ٢٠٠ متر فضاى نمایشگاهى دارد و در محیطى که براى نمایش استاندارد آثار هنرى طراحى و نور پردازى شده است امکان نمایش حدود ٧٠ اثر هنرى را داراست.

حجت شکیبا متولد ۱۳۲۸ شهر گرگان نقاش هایپررئالیست است که در سالهاى اخیر با در هم آمیختن نقاشى واقع گرا و سوررئال (فراواقعى) بنیان هاى اندیشگى ادبیات کلاسیک ایرانى را بر بوم هاى نقاشى‌اش بازیابى کرده است؛ موضوع اغلب نقاشی‌های شکیبا، تاریخ ایران است.

او در سال ١٣۵۵ در گالرى سیحون با نمایشگاه «اسکناس هاى شکیبا» خود را به عنوان یک نقاش هایپررئالیست معرفى کرد؛ او از اسکناس‌ها از جمله یک اسکناس یک تومانی نقاشى عکس گونه اى ارائه داده بود که شیوهٔ اجرا، استفاده از رنگ‌های پخته و سایه‌روشن‌هاى بسیار دقیق جایگاهى تثبیت شده به او بخشید. یک سال بعد بال سوئیس، دو سال بعدش لندن و بعدتر‌ها در سراسر اروپا، آمریکا و کانادا نمایشگاههاى موفقى از او به نمایش درآمد.

زنده یاد علی حاتمی که براى آثار سینمایى و تلویزیونى‌اش نیاز به نقاشى هاى هایپررئال داشت از طریق آیدین آغداشلو با حجت شکیبا آشنا شد؛ شکیبا براى سریال هزاردستان تابلوی شهر قدیم مشهد، در فیلم کمال‌الملک بازسازی تمام تابلوهای کمال‌الملک از جمله تالار آینه و در فیلم دلشدگان پرتره‌ای از لیلا حاتمی را خلق کرد.

عصر جمعه هشتم اسفند، نقاش هزار دستان گالرى‌اش را در خیابان جردن خیابان طاهرى، پلاک ۴۴، طبقه اول افتتاح مى کند.

logo-samandehi