ارائه ۱۰۵ اثر در قالب ۵ بخش نخستین جشنواره کانون ناشنوایان ایران

حامد نصرآبادیان در گفتوگو با روابط عمومی این جشنواره گفت: نخستین جشن هنر زمستانی کانون ناشنوایان ایران به منظور بهتر دیده شدن فعالیت هنرمندان ناشنوای تهران ۶ تا ۹ اسفند ماه سال جاری با عنوان جشنواره زمستانی در ۵ بخش نمایش، عکاسی، نقاشی، گرافیک و سرود برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این جشنواره ۴۱ اثر در بخش گرافیک، ۲۱ اثر در بخش نقاشی، ۲۰ اثر در بخش عکاسی، ۶ گروه نمایشی و ۵ گروه سرود حضور خواهند داشت و ۱۲ اثر در بخش جنبی هنرهای کاربردی و دستی به نمایش در می‌آید.

وی در سخنانش بیان کرد: بنابر دلایل عدم حمایت مالی مطلوب تمامی داوران بخشهای این جشنواره به شکل افتخاری همکاری خواهند داشت و در این میان ما از مدیریت فرهنگسرای ابن‌سینا که سالن آمفی تئا‌تر را برای برگزاری مراسم اختتامیه – شنبه ۹ اسفندماه- در اختیار ما گذاشته است تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه تشریح کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان بهزیستی از این جشنواره حمایت نکرده است و کانون ناشنوایان تنها توانسته است با مقروض کردن خود بودجه ۲ میلیون تومانی را برای جوایز آن فراهم کند.

دبیر نخستین جشنواره زمستانه کانون ناشنوایان ایران همچنین عنوان کرد: در روز نخست این جشنواره کارگاه آموزشی پنج گانه در سالن اجتماعات کانون ناشنوایان ایران برگزار می‌شود و همزمان با آن گالری عکس، نقاشی، گرافیک نیز افتتاح خواهد شد و روز پنجشنبه -۷ اسفند ماه- نیز کار‌ها به صورت رقابتی داوری خواهد شد.. در روز جمعه -۸ اسفند ماه- بخش نمایش و سرود در سالعات ۱۵ تا ۲۰ برگزار می‌شود. همچنین روز شنبه -۹ اسفند ماه- مراسم اختتامیه در سالن آمفیتئا‌تر فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

نصرآبادیان اضافه کرد: آثار هنرمندان کاربردی و دستی مثل معرق کاری به صورت نمایشگاهی برای بازدید عموم در سالن کانون ناشنوایان به نمایش در می‌آید.

وی در معرفی داوران جشنواره نیز اعلام کرد: قضاوت هر بخش را ۳ داور برعهده خواهد داشت که در این میان یک نفر از هنرمندان ناشنوا خواهد بود. در بخش نمایش محمد عظیمی - هنرمند ناشنوا-، مسعود موسوی و حامد نصرآبادیان، در بخش گرافیک مونا فروتن - هنرمند ناشنوا-، مسعود مجاوری آگاه و ماکتا قاسملو، در بخش نقاشی مهسا خان احمدی - هنرمند ناشنوا-، سهیلا حقیقت و مریم سیفاللهی، در بخش عکاسی مهسا باقی- هنرمند ناشنوا-، فهیمه حسینی و فرزانه صالحپور ارزیابی آثار را برعهده خواهند داشت.

وی تاکید کرد: تن‌ها بخشی که ۳ داور ناشنوا خواهد داشت بخش سرود جشنواره است که به زبان اشاره اجرا می‌شود. داوری این بخش با مرضیه آقاخانی، محسن موسوی و زهرا غلامی خواهد بود.

دبیر نخستین جشنواره زمستانه کانون ناشنوایان ایران عنوان کرد: در هر بخش ۳ جایزه اول تا سوم به هنرمندان اعطا می‌شود و تنها در بخش سرود یک گروه به عنوان گروه منتخب معرفی می‌شود.

اردلان شجاع کاوه، فرهاد قائمیان، شیوا خسرومهر، ناصر آقایی، آرزو افشار، محمد عارف، سیامک انصاری، جواد انصافی و رضا بنفشه‌خواه از مدعوین و میهمانان این مراسم خواهند بود.

logo-samandehi