لیلى گلستان براى بچه‌ها قصه نوشت / رونمایی، عصر پنجشنبه در گالری گلستان

آیین رونمایى نخستین کتاب نوشته لیلى گلستان در حالى برپا مى شود که نویسنده تاکید دارد شاخص‌ترین وجه کتابش تصویرسازى آن است.



کتاب کودکانه "آقا صمد و ماهى سیاه کوچولو" نخستین کتابى است که لیلى گلستان مترجم و گالرى دار شناخته شده به رشته تحریر درآورده و انتشارات نظر آن را به بازار نشر روانه مى کند؛ چنانکه از نامش پیداست این کتاب نگاهى به اثر معروف "ماهى سیاه کوچولو" نوشته صمد بهرنگى دارد؛ لیلى گلستان در عین حال مى گوید: قصه و بخصوص تصویرسازى هاى منحصر به فرد هنرمند جوان نعیمه نعیمایى فضایى متفاوت و نویى براى انبوه خوانندگان آن اثر نوستالژیک پدید مى‌آورد.

تکنیک ویژه تصویرسازى کتاب چنان است که در روز رونمایى کتاب، این آثار به روى دیوار گالرى گلستان مى‌رود و علاقه‌مندان مى‌توانند آن‌ها را خریدارى کنند.

در مقدمه این کتاب لیلى گلستان در نوشتارى از زبان آقاصمد قهرمان داستانش آورده است: ای پیر‌ماهی‌ها، من از زمین می‌آیم. روی زمین یک نویسنده هستم و برای بچه‌ها قصه می‌نویسم. یک قصه نوشته‌ام به نام ماهی سیاه کوچولو که خیلی طرفدار پیدا کرده و به خاطر این کتاب من خیلی معروف شده‌ام. این کتاب جایزه‌های زیادی هم گرفته است. ماهی سیاه کوچولو را خود به وجود آورده‌ام و خیلی دوستش دارم. خیلی آدم حسابی است! یعنی می‌خواهم بگویم خیلی ماهی حسابی است. همه دوستش دارند. عکسش را روی لباس بچه‌ها و حتی لباس بزرگ‌تر‌ها چاپ کرده‌اند. سفره و دستمال سفره‌اش هم پیدا می‌شود. در هر خانه‌ای حتماً یک نسخه از کتاب ماهی سیاه کوچولو پیدا می‌شود. درست مثل کتاب حافظ که در همه خانه‌ها هست. همه بچه‌ها او را دوست دارند. نه فقط بچه‌های ایران بلکه بچه‌های دنیا هم او را می‌شناسند. ماهی من سیاه است با خط‌های سفید و چشمان قرمز.

آیین رونمایى کتاب از ساعت چهار بعدازظهر پنجشنبه چهاردهم اسفند در گالرى گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ آغاز خواهد شد.

logo-samandehi