نشست تخصصی ˝تعامل هنرهای شهری در تهران˝ در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری

به نقل از روابط عمومی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، محسن موسیوند مدیر مرکز و دبیر این سلسله نشست‌‌ها، یا اعلام اینکه اهداف برگزاری این نشست‌ آشنایی و تعامل هنرمندان، استادان و پژوهشگران حوزه هنر شهری با یکدیگر است، گفت: در نشست‌های پیشین جلوه‌هایی از هنر شهری در تهران مورد کنکاش و ارزیابی استادان هنر کشور قرار گرفت، اما در این برنامه که چهارمین نشست از این سلسله‌نشست‌هاست، تعامل هنرهایی که در عرصه‌های عمومی به تجلی درمی‌آید باهم بررسی می‌شود؛ چراکه عموما هنرهای شهری به‌صورت جداگانه مورد توجه قرار می‌گیرد که در واقعیت نمی‌تواند به‌تنهایی حق مطلب را ادا کند. زیرا اگر درهنگام طراحی این آثار، تاثیر و تاثرات آثار گوناگون هنر شهری با محیط و فضای شهری، عناصر و آرایه‌های بصری اطراف و همچنین ارتباط متقابل آن‌ها با دیگر آثار هنر شهری مورد توجه قرار نگیرد، نتیجه قطعا نامطلوب خواهد شد.

این نشست با عنوان "تعامل هنرهای محیطی در شهر تهران" و با سخنرانی آقایان حمید شانس و دکتر حسنعلی پورمند در تاریخ دوشنبه ۱۱ اسفندماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است نشست اول با عنوان "مجسمه‌سازی شهری در تهران" با سخنرانی آقایان حمید شانس و بهروز دارش در تاریخ ۲۴ آذرماه، نشست دوم با عنوان "هنر موزاییک و نقاشی دیواری در تهران" با سخنرانی آقایان دکتر مرتضی گودرزی دیباج و دکتر ایرج اسکندری در تاریخ ۲۹ دی‌ماه و نشست سوم با عنوان "گرافیتی و هنر اعتراضی در تهران" با سخنرانی آقایان دکتر رضا خدادادی و دکتر بهنام کامرانی برگزار شد.

نشست‌های مذکور در تاریخ‌های یاد شده از ساعت ۱۵: ۳۰ تا ۱۸ در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری واقع در خیابان انقلاب، بین چهارراه ولیعصر و خیابان فلسطین، نبش خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، برگزار می‌شود. حضور عموم در این نشست‌ها آزاد است.

logo-samandehi