نمایشگاه آثار هنرمندان جوان ایرانی در برلین

به‌گزارش پایگاه خبری وایر، این نمایشگاه به همت و نمایشگاه‌گردانی مهسا شمسایی (مرگنتالر) راه خود را از تهران به برلین باز کرده و در آغاز کار خود با استقبال خوبی هم مواجه شده است.



اگرچه فرصت زمانی این نمایشگاه آنچنان گسترده نیست و تا روز ۲۴ اسفند سال جاری به‌پایان می‌رسد، اما نفس حضور در چنین عرصه معتبری به‌اندازه کافی ارزشمند و مغتنم هست که این تنگی زمان چندان به چشم نمی‌آید.

مهسا شمسایی متولد تهران است و از سال‌ها پیش و با مهاجرت به سوییس، سوای آموزش در عرصه هنرهای تجسمی به‌مرور راهش به سمت و سوی تخصص نمایشگاه‌گردانی باز کرده است. او در این کار (آنچنانکه چندی پیش هم در گفتگویی با گاردین گفته بود) پیش از هرچیزی دغدغه و نگرانی هنرمندان جوانی را دارد که در شلوغی و هیاهوی بازار هنری نسبتا جوان ایران گم می‌شوند و از این هیاهوی ناگزیر آسیب می‌بینند و دیده نمی‌شوند. بر پایه همین دغدغه، شمسایی با راه‌اندازی پایگاه اینترنتی "هنرمندان جوان ایران" (YPA) اقدام به فراخوان و جذب بدون واسطه آثار هنرمندان نوجویی کرده که همیشه به گفته خودش: "... چیزهایی برای شگفت‌زده و میخکوب کردن شما در آستین دارند."

نمایشگاه "امید، رویا، آرزو" را آثاری از عادل یونسی، رومیسا سکاکی، زهرا شفیع و علی اسماعیل‌لو تشکیل می‌دهند که همگی از نسل نوی هنرمندان ایران هستند: جوانان متولد دهه هفتاد به بعد که به‌گواهی پایگاه وایر با وجود نوپایی و سرکشی ناگزیر دوران جوانی، آثارشان تا مغز استخوان هویت ایرانی دارد و به‌آسانی می‌توان آن‌ها را از کارهای مشابه هنرمندان ممالک دیگر تشخیص و تمیز داد.

شمسایی مدت‌ها پیش، با شناسایی این چهار نقاش جوان، موضوع و عنوان نمایشگاه را با آن‌ها درمیان گذاشته و از آن‌ها خواسته بود تا آثارشان را با درنظر گرفتن این موضوع خلق کنند. نتیجه این بده‌بستان هنری و فکری، نمایشگاهی شده که اکنون اگرچه حدود ده روز برای دیده شدن زمان داشته اما دستکم برای چهار استعداد قابل اعتنای نقاشی مجالی را فراهم کرده تا در یکی از پایتخت‌های هنری جهان دیده شوند و نامشان در بزرگ‌ترین رسانه‌های هنری دنیا بیاید.

logo-samandehi