چهره شاعر/ نمایشگاه آثار چاپ دستی در آتلیه چاو

بهناز هوشمند یکی از اعضای کارگاه چاپ دستی "چاو" درباره نمایشگاه "نوروزانه" که این روز‌ها در این آتلیه درحال برگزاری است به خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه پنج سال است که به شکل مستمر برگزار می‌‎شود. نخستین نمایشگاه آتلیه ما با ۸ هنرمند آغاز شد و امروز با ۳۸ هنرمند چاپ دستی این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: آثار چاپ دستی در ابعاد کوچک می‌‏توانند هدایای نروزی مناسبی باشند که به عنوان آثار هنری اورجینال ارزش ویژه‎ای نیز دارد. در مدتی که این نمایشگاه برگزار شده است هم مخاطبان از آثار بسیار استقبال کرده‎اند و هم خودهنرمندان این حوزه نمایشگاه را دوست دارند.

هوشمند با بیان اینکه در این نمایشگاه ۶۲ اثر چاپ دستی روی دیوار رفته است افزود: ما در آتلیه چاو دو دیوار داریم که روی هریک بخشی از آثار نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌‏شود. امسال روی دیوار نخست ۵۰ اثر ۱۵ در ۱۵ سانتی متری نوروزانه و روی دیوار دوم ۱۲ اثر ۲۰ در ۲۵ سانتی متری بخش موضوعی به نمایش گذاشته شده است. بخش موضوعی امسال به چهره شاعر اختصاص دارد. البته آثار ارائه شده در این بخش لزوما پرتره شاعران نیست و هنرمندان‌گاه ذهنیت خود را از یک شاعر یا شعر به تصویر کشیده‎اند.

عضو کارگاه چاو درباره قیمت و فروش این آثار نیز گفت: قیمت آثار بخش نوروزانه با قاب ۵۰هزار تومان و بدون قاب ۴۰ هزارتومان است. آثار بخش موضوعی نیز ۱۰۰ هزارتومان قیمت دارند. همه این آثار دارای شناسنامه هستند و با آنکه آثار از ۱۵ تا ۳۵ ادیشن دارند امضای اریژینال هنرمند روی همه آن‌ها وجود دارد.

وی همچنین درباره سابقه و فعالیت‎های کارگاه چاپ دستی چاو نیز اظهار کرد: در این کارگاه من، عاطفه جرنده‌ئی، مریم قریشی و مریم ابطحی به شکلی کاملا گروهی و تعاملی کار می‌کنیم. کارگاه ما از زمان تاسیس خود تا کنون به شکل تخصصی در زمینه چاپ دستی کار کرده اس. همچنین دوره‎های آموزشی متعددی نیز در این حوزه داشته‎ایم که یکی از بخش‎های مهم آن برنامه آموزشی یک ماهه کارگاه برای ۸ نفر از هنرمندان در ونیز بوده است.

هوشمند افزود: نمایشگاه‎های ما نیز به جز تهران در ونیز و توره ماجوره ایتالیا و شهرهای دیگر ایران مانند مشهد، کرمان و یاسوج برگزار شده است. البته کار آموزشی ما از سال گذشته تعطیل شده است و اکنون به شکل تخصصی در زمینه تولید چاپ دستی فعالی هستیم. هرچند ورکشاپ‌های ما در تهران و شهرهای دیگر همچنان ادامه دارد.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi