برگزیده شدن عکاس ایرانی در جایزه‌ای بین‌المللی

نام «عبدالله حیدری» عکاس ایرانی به‌عنوان یکی از برگزیدگان جایزه‌ی بین‌المللی فتوژورنالیسم «DAYS JAPAN» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی بین‌المللی عکاسی خبری «DAYS JAPAN» جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران خود را به عبدالله حیدری، عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) اعطا کرد.

حیدری برای مجموعه عکس‌هایی با عنوان «کودکانی بدون ‌هویت» در این رویداد بین‌المللی که توکیو ژاپن برگزار می‌شود، شایسته‌ی تقدیر شناخته شد. هیئت داوران این مسابقه به‌تازگی از میان بیش از چهار هزار اثر از 47 کشور جهان، فهرست برگزیدگان خود را منتشر کرد.

عبدالله حیدری متولد سال 1364 در تهران است و در این مجموعه روایتی تصویری از زندگی کودکانی حاشیه‌نشین در تهران را ارائه کرده که حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان افغان هستند و به‌دلیل به رسمیت شناخته نشدن ازدواج والدین‌شان، این کودکان از داشتن شناسنامه محروم هستند. در واقع این کودکان بدون هیچ‌گونه اوراق هویتی، زندگی و با مشکلات بسیاری از جمله محرومیت از تحصیل در مراکز رسمی و اجبار به آموزش در نهادهای مردم‌نهاد خیریه دست و پنجه نرم می‌کنند.

نفر اول برگزیدگان مبلغ 10 هزار دلار، نفر دوم مبلغ 3000 دلار و نفر سوم 1000 دلار از سوی جایزه‌ی فتوژورنالیسم «DAYS JAPAN» دریافت خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت رسمی این جایزه‌ی بین‌المللی، جایزه‌ی نخست این رقابت‌های عکاسی به «جان مور» تعلق گرفت که به بحران شیوع بیماری ابولا پرداخته بود.

«والری ملنیکف» از روسیه با مجموعه عکس‌های «روزهای سیاه اوکراین» و «محمود الهامز» عکاس «فرانس‌پرس» که از درگیری‌های غزه عکس گرفته بود، در رتبه دوم قرار گرفتند و جایزه سوم به «مری کالورت» عکاس مجموعه «جنگ درونی» که درباره‌ی خشونت علیه زنان در سیستم نظامی آمریکاست، تعلق گرفت.

«اسماعیل فردوس» عکاس کوچ مردم کوبانی و «دنیس سابانگان» با مجموعه عکسی با عنوان «بی‌ریشه» دو هنرمند برگزیده‌ی این بخش بودند.

logo-samandehi