رئیس انجمن سفال و سرامیک از عملی نشدن وعده ها به سفالگران انتقاد کرد


رئیس انجمن سفال و سرامیک با انتقاد از آنچه 'عملی نشدن وعده ها به هنرمندان سفالگر' خواند، گفت: هزینه برنامه های فرهنگی به دست مصرف کنندگان نمی رسد و هیچ دلیل و توجیهی هم نمی توانیم برای آن بیابیم.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد اژدری اظهار داشت: مهمترین رویدادی که در سال 96 برای انجمن سفال و سرامیک اتفاق افتاد برگزاری دوسالانه سفال و سرامیک بعد از وقفه 6 ساله بود و در این دوسالانه وعده هایی به هنرمندان سفالگر داده شد که البته هیچ کدام عملی نشد.

وی ادامه داد: با توافق وزارت ارشاد قرار بود مهمانان خارجی برای تبادل اطلاعات هنری به ایران دعوت شوند و برهمین اساس افرادی را دعوت کردیم ولی به علت نداشتن بودجه کافی با شرمندگی با مهمانان تماس گرفته و دعوت خود را پس گرفتیم این ها دردهای بزرگ روحی و معنوی برای هنرمندان است.

اژدری افزود: قرار های کاری گذاشته می شود ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد و کسی هم پاسخ گو نیست و به صورت جدی پیگیر انجام امور نیست.
این هنرمند گفت: این پاسخگو نبودن باعث می شود که هنرمندان روز به روز نسبت به شرایط و آینده بدبین شوند و نتیجه آن در نهایت ناکامی درحوزه فرهنگ و هنر خواهد بود امیدوارم که روزی مسوولین برنامه و بودجه با توجه بیشتر به این حوزه، به وضعیت آن سر و سامان دهند.

رئیس انجمن سفال و سرامیک با بیان اینکه هزینه برنامه های فرهنگی به دست مصرف کنندگان نمی رسد، خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید پاسخ دهند که چرا هنرمند باید برای برگزاری یک دوسالانه از جیب خود هزینه کند.

اژدری با اشاره به برنامه های سال 97 انجمن سفال و سرامیک گفت: هنرمندان نمی توانند بابت یک برنامه ملی از جیب خودشان هزینه کنند، چراغ یک انجمن را چگونه می توانیم با بودجه اندک روشن کنیم، ما زبان هنرمندان هستیم باید به صدای آنها گوش کنیم ، متاسفانه با این بودجه اندک هنوز هیچ برنامه ای برای سال 97نداریم.

logo-samandehi