وزارت ارشاد در حراج‌های هنری رقیب بخش خصوصی نیست

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که این وزارتخانه، کار اقتصادی نمی کند پس در حراج آثار هنری رقیب بخش خصوصی نیست و به شدت از این امر پرهیز دارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایلنا ، سید مجتبی حسینی روز دوشنبه در خصوص نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای حراج‌های آثار هنری افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه فعالیت اقتصادی و انتفاعی انجام نمی دهند.
وی تصریح کرد: نظام عرضه و تقاضای هنر همانند هر نظام دیگری بر اساس نیازهای خود رشد می یابد و به مخاطبان عرضه می شود.
حسینی با بیان اینکه در دوره ای تعداد معدود نقاشان و نوازندگان در پایتخت قابل شمارش بودند و به سهولت می توانستیم نام آنها را به یاد بیاوریم، خاطرنشان کرد: الان تعداد هنرمندان افزایش یافته و هنر ایرانی توسعه پیدا کرده است و بسیاری از جوانان برومند در عرصه هنر به منصه ظهور و بروز رسیده اند که نمی توانیم نام همه آنها را به خاطر سپرده یا به تعداد مشخص بشماریم.
وی با اشاره به شمار فراوان هنرمندان موثر، فعال، با سلیقه و قریحه در کشور گفت: در عرضه آثار هنری تجسمی در حراج، میزان تقاضاست که عرضه را تعیین می کند.
حسینی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری به دنبال تسهیل گری برای حراج های هنری است، خاطرنشان کرد: علاقه مندی برای برگزاری چنین برنامه هایی وجود دارد که البته باید در عرضه تمامی گونه های هنری، توسعه و رشد پیدا کند.
وی افزود: در کنار رشد تعداد هنرمندان کشور، شاهد تعالی کمیت و کیفیت آثار هنری هستیم و وزارت ارشاد به عنوان نماینده دولت، در این زمینه تسهیل گری را بر عهده دارد و کاملا از رقابت با بخش خصوصی امتناع خواهیم کرد.

logo-samandehi