پشیمانی فروشنده یک اثر گرافیتی از بنکسی در نوار غزه

مردی در نوار غزه به بی‌بی سی گفته است که فریب خورده و یک گرافیتی در غزه اثر بنکسی، هنرمند گمنام بریتانیایی را فروخته است.

این تصویر که الهه یونانی، نیوبه را در حال گریستن برای فرزند مرده‌اش نشان می‌دهد، روی در خانه ویرانه ربیع دردونا در نوار غزه کشیده شده بود.

ماه گذشته بنکسی در سفر غافلگیرکننده‌اش به غزه تعدادی از دیوارنگاری‌های خود را بر در و دیوار خانه‌های ویران و ساختمان‌های مخروبه ثبت کرد.

به گفته دردونا یک خریدار محلی به او ۷۰۰ شکل (۱۷۵ دلار) به او داد و این در را با خود برد. این در حالی است که برخی از آثار بنکسی اخیرا صد‌ها هزاردلار به فروش رسیده است.

او گفته است که خانه‌اش یک خانه دوطبقه بود ولی فقط در آن سالم مانده بود. "بعد یک جوان خارجی آمد و روی آن را نقاشی کرد."

به گفته او که پدر شش فرزند است، پس از اینکه این عکس در رسانه‌ها جلب توجه کرد، گروهی از مردان سراغ او آمدند و در را خریدند.او گفته است: "آن‌ها گفتند این در را برای موزه‌ای در غزه می‌خواهند تا همه بتوانند آن را ببینند." آن‌ها برگه‌ای به او دادند که امضا کرد و در قبالش مبلغ مورد توافق را گرفت.

پس از انتشار گزارش‌هایی در این باره در رسانه‌ها، بی‌بی سی با خریدار تماس گرفت. خریدار مدعی شد که این معامله قانونی است و با انتشار عکسی در صفحه فیسبوکش اعلام کرد که در هنوز در تصرف اوست.

دردونا می‌گوید: ما خیلی ناراحتیم. این در قانونا از آن ماست. آن‌ها ما را فریب دادند. ما می‌خواهیم که در را برگردانند.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi