گلایه هنرمندان صنایع دستی از نبود بازاریابی حرفه‌ای


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز گفت: مشکلات عمده، نبود بسته بندی و بازاریابی حرفه ای توسط فعالان این صنعت است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، حمید گلالی پور افزود: وجود اجناس خارجی با کیفیت پایین باعث کسادی بازار صنایع دستی در سقز شده است.

وی افزود: از ابتدای قانون بیمه هنرمندان صنایع دستی تا بهمن ماه 92 تعداد 800 هنرمند صنایع دستی بیمه شده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز بیان کرد : از جمله توانمندی های حوزه صنایع دستی در سقز، وجود چندین کارگاه فعال چرم دوزی، سفالگری، پولک، منجوق، زیورآلات سنتی، کلاش بافی و گلیم بافی است. از سال ۹۶ تاکنون 250 نفر در دوره های آموزشی کوتاه مدت شرکت کرده اند و کلاس کلاش بافی در روستای سرچاوه و معرق چوب در سقز دایر است.

وی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات در سال 96 با همکاری فرمانداری و اداره تعاون، تاکنون 850 میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد پرداخت شده است. برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی 26 نفر با تسهیلات درخواستی 700 میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اعلام اینکه راه اندازی بازارچه صنایع دستی با همکاری شهرداری در دست پیگیری است‌، خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد، برای اولین بار، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی منطقه ای غرب و شمال غرب از 26 تا 30تیرماه در سقز برگزار شود. در صورت تامین اعتبار، سال ۹۸، نمایشگاه ملی تخصصی صنایع دستی در سقز برگزار می‌شود.

logo-samandehi