چاپ آثار هنرمندان ایرانی در مجله A5 انگلستان


آثاری از هنرمندان ایرانی سعید اکبرنژاد و علی رحیم زاده با عنوان "لذت رهایی" در راستای حمایت از حقوق حیوانات در شماره 12 مجله A5 انگلستان منتشر شده است.

به گزارش گالری آنلاین،مجله A۵ انگلستان با هدف ایجاد فرصتی برای هنرمندان، آنها را دعوت به ارسال مقالات و تصویر آثارشان نمود که پس از انتشار این فراخوان در سایت گالری آنلاین و ارسال اثر توسط این هنرمندان، مجموعه لذت رهایی مورد تایید هیئت ژوری این رویداد قرار گرفته است.

این مجموعه آثار با ذغال و پاستل در قالب کیفیت های انتزاع و واقعیت های موجود بیان گردیده.سکوت ،ایستایی،حرکت های دلگیرانه از بشر نمایش است از عشق و محبت که این گونه ها نمی بینند.

در توضیحات این مجموعه آمده است:

لذت رهایی به عنوان یک مجموعه پیامی دارد و پیامش نوعی بیداری، فکر می کنیم گاهی لازم است هنرمند فراتر از زیبایی فکر کند و به درون اتفاقات مستقیما وارد شود ما در حقیقت در پشت زیبایی درد را مطرح کردیم، درد هایی که ما آن ها را با نگاه هایی نگران و مستقیم روبرو هستیم.
اینکه حیوانات بخشی از چشمها یشان طراحی نشده نوعی دید تک بعدی که ما باز هم خیلی با آنها مواجه هستیم.
این آثار به صورت رئال اجرا شده اند تا فارغ از هر معنای دیگر سادگی نگاههای نیاز به درک حیوانات حفظ شده باشد.

انسانها متزلزل شدند و نوعی تناقض با روحیات خودشون دارند که بازنمود این در رفتار انسان با حیوانات شکل گرفته.

این آثار همچنین از منظر روانشناسی نیز مورد تامل هستند. جنون حیوان آزاری یا سادیسم که در رفتار انسان ها به مرور زمان شکل می گیرد.
ما فکر می کنیم شاید نظریه‌ی جلوگیری از انقراض گونه‌های جانوری بی‌اهمیت به نظر برسد، اما همین جانوران باعث بقای ما و خدمات اکوسیستم می‌شوند
از این رو، چه منافع اقتصادی را در حفظ محیط زیست دخیل کنیم و چه نگاهی اخلاق‌ مدارانه‌تر به آن داشته باشیم، اکوسیستم میزبانی است که می‌تواند چیزهایی به ما بدهد که تامین آن با دیگر روش‌ها ممکن نیست. از طرفی هر چه گونه‌های متنوع‌تری در اکوسیستم حاضر باشند، پابرجایی و ثبات آن بیشتر خواهد بود.
بنابراین به نفع ما است که چه از لحاظ تامین نیازهایی چون آب و غذا و چه نیازهای غیر جسمی مانند درک زیبایی از گونه‌های جانوری محافظت کنیم.
ما مخالف این طرز فکر هستیم که اگر گونه جانوری برای ما سود آوری داشته باشد باید به دنبال حفظ آن باشیم، زیرا که از طرفی بدون حفظ طبیعت قادر به حفاظت از خودمان هم نخواهیم بود. چرا که خیلی از نیازهای ما توسط طبیعت تامین می شوند.

این دیدگاه دقیقا همان ایده اصلی بود که باعث شد ما این مجموعه را کار کنیم.. "طبیعت و مردم"
هدف از حکمفرما کردن این نگاه این نیست که از انقراض هر نوع گونه‌ای جلوگیری کنیم چرا که حتی اگر تلاش هم کنیم، باز هم نمی‌توانیم. حتی به جرات می‌توان گفت که حفظ شرایط فعلی هم امری ناممکن است.
اما این نگاه می‌تواند تضمین کند که برقراری اکوسیستمی‌ غنی و متنوع، امکان‌پذیر خواهد بود. شرایطی که برای هر دو طرف ماجرا نتیجه‌ی برد - برد را به همراه خواهد داشت.

logo-samandehi