راه اندازی شورای سیاستگذاری خوشنویسی کمیسیون ملی یونسکو


شورای سیاستگذاری هنر خوشنویسی کمیسیون ملی یونسکو در راستای توجه ویژه به هنر کهن خوشنویسی در ایران به عنوان شناسنامه هویت فرهنگی- ایرانی، راه‌اندازی شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی از نام‌آوران خوشنویسی ایران همچون غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، امیراحمد فلسفی، رضا بنی‌رضی، علی شیرازی، الهه خاتمی و فرشته حسینی به‌عنوان اعضا و استاد محمد حیدری به‌عنوان دبیر شورای سیاستگذاری هنر خوشنویسی کمیسیون ملی یونسکو منصوب شدند.
از جمله برنامه‌های این شورا شناسایی اسناد و میراث به‌جا مانده از بزرگان خوشنویس ایران و تلاش برای معرفی آن‌ها در داخل و خارج از کشور، تقویت همکاری‌ها جهت ثبت ملی و بین‌المللی میراث ناملموس ایران در عرصه خوشنویسی و برگزاری نمایشگاه‌هایی با رعایت استانداردهای جهانی در حوزه خوشنویسی و خط و نقاشی است.
در بخشی از متن احکام انتصاب، خطاب به اعضای شورای سیاستگذاری هنر خوشنویسی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران، آمده است:
«هنر خوشنویسی به‌عنوان یکی از برترین نمادهای هویت هنر ایرانی در جهان کنونی شناخته شده و موفقیت‌های روزافزون هنرمندان بزرگ این سرزمین موجب فخر و مباهات است. بی‌گمان برنامه‌ریزی برای شناساندن بیشتر و بهتر این هنر اصیل و ریشه‌دار، برگزاری جشنواره‌های درخور شأن و جایگاه این هنر، همکاری مشترک با کشورها و تمدن‌های دارنده هنری به نام هنر خوشنویسی و کتابت نیازمند بررسی‌های عالمانه، دقت‌های هنرمندانه و طراحی‌های هوشمندانه اساتید والامقامی چون شما می‌باشد.
یقین دارد با نظارت و برنامه‌ریزی‌های این شورا روزگار پر رونقی برای هنر خوشنویسی در کمیسیون ملی یونسکو رقم خواهد خورد.»

logo-samandehi