نمایش آثار مدرن و مفهموی هنرمندان و اساتید برجسته ی كشور در کاخ موزه سعدآباد


نمایشگاهی از آثار تجسمی گروهی از هنرمندان به کیوریتوری هلیا سلمانی از روز پنجشنبه 19 مهرماه در کاخ موزه سعد آباد برپا می شود.

به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه که شامل 90 اثر از هنرمندان و اساتید برجسته ی كشور است، در روز افتتاحیه با حضور سنتور نوازی حسین پرنیا، شاهنامه خوانی بانو سیمین مهر و شعر خوانی علیرضا آذر برگزار می شود.

هلیا سلمانی کیوریتور نمایشگاه و مدیر گروه آونگ برگزاری بیش از بیست نمایشگاه گروهی در سطح داخلی و خارج از ایران را همراه این گروه داشته است همواره در تلاش بر این بود تا بتواند به دانشجویانش و هنرمندان توانا و گمنام سراسر نقاط ایران دست یاری برساند و در نقاط مختلف كشور نمایشگاه هایی را به همین عنوان برگزار كرده است، و در نتیجه حمایت های هنری و فرهنگی و برند سازی جوانان پیشرو و آونگارد در هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، تصویر سازی، مجسمه، عكاسی و غیره میباشد.

روند اجرایی و جمع آوری آثار این نمایشگاه با تعدادی از اساتید و مدیریت هلیا سلمانی در طول 6 ماه انجام شده است. در این نمایشگاه 90 نفر از هنرمندان کشور شرکت نموده اند که از این میان 14 نفر از اساتیدی چون اكبر نیكان پور، لادن قاجار، قباد شیوا، قدرت الله عاقلی، سعید لزرجانی، مسعود رنگرزان، بهروز بلوری، مهرداد ختایی، داریوش فرد دهكردى، رها محسنی كرمانشاهی، داریوش زاهدی، كامبیز برنجی، آرمان استپانیان و هلیا سلمانی هستند.

در این نمایشگاه آثار اساتید با ابعاد یك متر در یك متر و آثار دیگر هنرمندان ٥٠*٧٠ سانتی متر است و هر فرد یك اثر در این نمایشگاه به نمایش میگذارد، همچنین سبك و تكنیك های هر هنرمند صرفا بخاطر فراق بال بودن هنرمندان و آزادگذاشتنشان بصورت آزاد بوده است و هر هنرمند موضوعات مختلفی را به تصویر كشیده است كه دربردانده ی مفهوم های بصری و اجتماعی و اقتصادی و در سبك و سیاق خود میباشد.

معیار کیوریتور برنامه در انتخاب هنرمندان این مجموعه براساس کنار هم قرار گرفتن اساتید پیشكسوت و هنرمندان جوان بوده، که این تبادل باعث تحولات هنری و انگیزه های بسیاری در نسل جوان ما شود و البته تمامی سبك و سیاق ها بصورت مدرن و مفهموی است كه صدایی واحد دارد؛ و بیشترین معیار جمع آوری اساتید با اخلاق كشور و انتقال اخلاق هنری در بین هنرمندان و ترویج هنر بوده است.

نمایش این مجموعه تا 25 مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند در روز افتتاحیه پنجشنبه 19 مهرماه از ساعت 16 الی 19 و یا روزهای عادی از ساعت 10 الی 16 به نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد واقع در میدان دربند تجریش مراجعه نمایند.

اثری از هلیا سلمانی

اثری از هلیا سلمانی

اثری از هلیا سلمانی

اثری از مهرداد ختایی

اثری از کامبیز برنجی

اثری از اکبر نیکان پور

اثری از رها محسنی کرمانشاهی

اثری از قباد شیوا

logo-samandehi