مدیر اجرایی انجمن خوشنویسی:

انجمن خوشنویسان یک تشکل مردم نهاد است


مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران با اشاره به سابقه 69 ساله این انجمن،گفت: انجمن خوشنویسان 320 شعبه در داخل و 19 شعبه در خارج از کشور دارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، عارف براتی شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز به کار دفتر جدید انجمن خوشنویسان ایران شعبه دماوند که با حضور

استادان، هنرمندان و خوشنویسان شهرستان در سالن اجتماعات سینما پرستو این شهر برگزار شد، در خصوص فعالیت این انجمن در سطح کشور به خبرنگاران گفت: انجمن خوشنویسان یک تشکل مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه در سطح استان تهران 31 شعبه این انجمن فعالیت می کنند، افزود: تاکنون در انجمن خوشنویسان بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر از دوره های آموزشی بهره مند شده اند و هم اکنون در هر دوره 15 هزار نفر در حال آموزش در سطح کشور هستند.


براتی افزود: شعبه دماوند در گذشته فعالیت بسیار خوبی داشت ولی مدتی فعالیت آن تضعیف شده بود که با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، این انجمن در این شهرستان احیا شد و امیدواریم این شعبه در کنار تهران به نقطه عطفی در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شود.

مدیر اجرایی انجمن خوشنویسی ایران با تاکید بر اینکه هنر خوشنویسی ایران در دنیا معروف است، بیان کرد: هنر خوشنویسی آمیخته از امثال، حکم، شعر، غزل و ادبیات است و در دوره های آموزشی به فراگیری ادب و اخلاق می پردازند.

وی با بیان اینکه باید به تقویت هنر خوشنویسی توجه بیشتری شود، گفت: در دوره‌ای که شاهد برخی تهاجم و مفاسد در جامعه هستیم، حمایت از هنرجویان و هنرمندان که آنان را از آسیب‌های اجتماعی دور می کند، ستودنی است.

همچنین علیرضا صلاحی، رئیس انجمن خوشنویسی شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این انجمن در سال 74 آغاز به کار کرد اما با توجه به وسعت شهر محلی برای آموزش، برنامه و کارگاه ها وجود نداشت.

وی افزود: با تصمیم اعضای شورای خوشنویسی یک مکان در سینما پرستوی این شهرستان در اختیار انجمن قرار گرفت و تعداد کلاس های آموزشی هم افزایش یافت و به دو کلاس رسید.

صلاحی با بیان اینکه آموزش ها از دوره مقدماتی تا دوره فوق ممتاز ارائه می شود، تصریح کرد: دعوت از اساتید به نام کشور و از اساتید مختلف شهرستان برای برنامه ها و کارگاه ها و دیگر مباحث خوشنویسی از جمله اقداماتی است که در این انجمن انجام می شود.
رئیس انجمن خوشنویسی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در این انجمن دوره های کارگاهی کاغذ سازی، تراش قلم و رنگ آمیزی کاغذ هم برگزار می شود، گفت: در حال حاضر 18 فارغ التحصیل ممتاز، 4 فوق ممتاز و یک استاد و هنرجویانی در سطح مدارک عالی، خوش، متوسط و مقدماتی حضور دارند و یک دوره آموزشی چهار ساله را طی می کنند.
وی همچنین در خصوص بکارگیری هنرمندان خوشنویسی شهرستان در بخش زیبا سازی شهر خاطر نشان کرد: در مناسبت های مختلف جمله ها و اشعاری با مضمون هر مناسبت توسط برخی از خوشنویسان شهرستان نوشته و در بیلبوردها و پل های هوایی شهرستان نصب می شود.

logo-samandehi