نقاشی هایی مبتنی بر ذهن و اندیشه شخصی هنرمند

روایت پروین اریسیان از ارائه آثارش در دهمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش


پروین اریسیان، نقاش و از هنرمندان حاضر در دهمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران، در مورد تعداد و تکنیک مجموعه ای که در دهمین کارنما ارائه داده است، این چنین گفت: آثار من شامل ۶ اثر به تعداد ۲ عدد تک بوم، ۴ عدد دولته ای و مجموعا ۱۰ بوم هستند. تکنیک همه کارهای من آکریلیک، ترکیب مواد و میکس مدیا است.

وی در ادامه گفت: این آثار در سال جاری یعنی ۱۳۹۷ کار شده اند و از نظر مضمون و موضوع تا حدی در ادامه یک دوره از کارهای قبلی من با موضوع فضا، فرم و سمبل و گروه دیگر کارهایم با موضوع درختها، خانه ها و پنجره ها می باشندکه گویا ترکیبی از هر دو ایده در این دسته از آثار وجود دارد. نقاشی های من در کل مبتنی بر ذهن و اندیشه شخصی من، فی البداهه و بدون اتود قبلی اجرا میشود. نقش مایه هایم بیشتر عناصر بصری و سمبلهای مورد علاقه ام مانند خط، فرم، مربع، رنگ و کنتراستهای تاریک و روشن و فرمهای انتزاعی و ... هستند و گاه فرم های چشم آشنا مانند درخت، خانه، پنجره و خورشید نیز در این بین حضور می یابند.

اریسیان در رابطه با ایده برگزاری دوره ای کارنماها، تفکیک هنرمندان عضو انجمن به سن در این نمایشگاه ها و تداوم این کارنماها در دوره های بعدی اظهار داشت: تفکیک سن رفتاری حرفه ای است و من با ادامه کارنماها موافقم و معتقدم وقتی یک هنرمند با تعداد ۵ تا ۱۰ کار ۲ سال اخیر خود شرکت می کند خیلی بهتر کارش را میشناساند تا ۲ کار در هر نمایشگاه گروهی و مربوط به هر زمان.

logo-samandehi