پذیرش دانشجو در دانشگاه فرشچیان از سال آینده


سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان گفت: با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی فرشچیان تاسیس شده و از سال آینده با تکیه بر مقطع تحصیلات تحمیلی دانشجو می پذیرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن نامور مطلق روز شنبه در نشست خبری هیات امنای دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان گفت: ایده راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان از 20 سال گذشته در فرهنگستان هنر، مطرح شد.

مراسم رسمی آغاز به کار دانشگاه فرشچیان قرار است دوشنبه سی ام مهر با حضور وی، جمعی از مسئولان و متولیان هنری و برخی وزرا برگزار می شود.

وی در این نشست که در محل تاسیس دانشگاه برگزار شد، افزود: از این رو، طرح اولیه فعالیت این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد پیگیری قرار گرفت اما در دولت های نهم و دهم به فراموشی سپرده شد.
به گفته سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان، راه اندازی این دانشگاه بار دیگر در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و نهادهای بسیاری داوطلب حمایت از این دانشگاه شدند.

نامور مطلق، افزود: بعد از گذشت پنج سال، موضوع در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و در نهایت دانشگاه آزاد برای راه اندازی این دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مکان راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان را دانشگاه آزاد در اختیار قرار داده، گفت: قرار نیست دانشگاه استاد فرشچیان اقدام به جذب تعداد زیادی از دانشجویان کند، بلکه تربیت استاد و سراستادان هنر در کنار سایر دانشگاه های حوزه هنر مورد توجه قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: با دریافت مجوزهای لازم از شورای عالی انقلاب فرهنگی، استاد فرشچیان، شش نفر را به عنوان اعضای هیات امنا معرفی کرد.
نامور مطلق در مورد زمینه های فعالیت دانشگاه استاد فرشچیان، توضیح داد: این دانشگاه در حوزه نگارگری مانند تشعیر و تذهیب، خوشنویسی و هنرهای صنایع دستی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته نامور مطلق، آغاز به کار دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان در کشور تا جایی مورد استقبال است که در مراسم افتتاح این دانشگاه، عده ای از هنرمندان اصفهانی هم حضور می یابند و حتی درخواست راه اندازی شعبه ای از این دانشگاه را در اصفهان مطرح کرده اند.

وی همچنین به قول مساعد وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری برای حمایت از دانشگاه استاد فرشچیان در تمام مراحل خبر داد.

نامورمطلق درباره هدف از فعالیت این دانشگاه، تاکید کرد: دانشگاه هنرهای اسلامی ایران استاد فرشچیان، از هنرهای اسلامی و ایرانی نه فقط در ایران امروزی بلکه در ایران فرهنگی دفاع کند و در کشورهای دارای فرهنگ و هنر ایرانی، راه اندازی خواهد شد.

وی در مورد مراسم افتتاحیه این دانشگاه گفت: عصر دوشنبه 30 مهرماه از ساعت 18 تا 20 با حضور استاد فرشچیان و برخی از وزرا در محل راه اندازی دانشگاه، برگزار می شود.

logo-samandehi