"صورالعجایب" بر روی دیوار گالری گویا


نمایشگاه گروهی در قالب هنرهای تجسمی تحت عنوان " صورالعجایب " با نمایشگاه گردانی شمس الدین غازی جمعه یازدهم آبان ماه در گالری گویا برپا می شود.

به گزارش گالری آنلاین، در این نمایشگاه آثاری از مصطفی فتوحی، نجمه راسخ، محمد حسین مظفری، نگار بنی هاشمی، شهرزاد سیفی کار، راحیل احمدی، امین قربانی، شیرین بابازاده، فاطمه نمک شناس، مریم فرهادی، سحر کاوه، هاجر ابراهیمی، خاله کنیز، مریم خورسند، حوریه احمدی، راضیه مصدق، صفا بنائی، شیرین غازی و شمس الدین غازی به نمایش گذاشته می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

عجایب نگاری، در هنر و فرهنگ ایران سابقه ای بس طولانی دارد.
با بررسی تاریخی آن به متون ادبی و علمی اسلامی، مانند انواع جغرافیا نگاری وصفی كه نوعی دایره المعارف زمان های دور بوده است برخورد میكنیم ،كه امیخته ای از خیال و واقعیت برای مردمان آن زمان نوشته و تصویر شده و به اسم عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات شناخته میشود.
نمایشگاه صورالعجایب بر پایه تاثیر هنرمندان معاصر ، از تصویر سازیهای متون قدیمی اسلامی و غربی با موضوع عجایب المخلوقات جمع اوری شده است.
این نمایشگاه با ساختار فضایی غیرواقعی و خیالی با تلفیقی از موهومات و خرافات و همچنین اسطوره ها و افسانه ها ، سعی در ایجاد حركتی تازه در جلوه های مختلف هنر معاصر دارد.

شمس الدین غازی
پائیز ١٣٩٧

علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 22 آبان ماه از ساعت 16 الی 20 به نشانی خیابان كریم خان - روبروی ایرانشهر شمالی - پلاك٩١ مراجعه نمایند.

logo-samandehi