نمایش "اوهام" از نگاه فاطمه صالحی


"اوهام" عنوان نمایشگاهی از نقاشی های فاطمه صالحی است که از روز جمعه 11 آبان ماه در گالری خورشید برپا می شود.

فاطمه صالحی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با هدف خود از خلق این مجموعه بیان کرد:

هدف اصلی بنده از جمع آوری این مجموعه رساندن پیامی ست که برای من مهم است، پیامی که شاید از یک نقطه ی منفی آغاز شود اما نکات مثبتی به آن اضافه می‌شود ، این مجموعه از سه سال پیش آغاز شد. تصاویر در این مجموعه ایده ی ذهنی‌ اما با وجود شخصیت های واقعی ست و بسته به پیامی بوده که سعی داشتم برسانم ، اما تعدادی از آثار تصاویری بوده که به طور مدام مثل یک پیام در خواب هایم تکرار می‌شد.

وی در رابطه با عنوان و آثار این نماشگاه توضیح داد:

نام این مجموعه «اوهام» است که از کلمه وهم گرفته می‌شود ، به این دلیل که گاهی برخی از صحنه هایی که در زندگی با آنها مواجه میشویم ، چه تلخ چه شیرین، دقیقا شبیه به یک وهم یا خیال است و غیرقابل باور است.
آثار در ابعاد متفاوت است و تعدادآنها ۱۴ عدد، که کوچکترین اثر در ابعاد ۳۰*۴۰ سانتی متر، و بزرگ‌ترین اثر در ابعاد ۱۰۰*۱۲۰ سانتی متر است.این آثار در سبک سورئالیسم (فراواقع گرایی) و با تکنیک رنگ روغن روی بوم انجام شده است.

در ادامه صالحی ضمن اشاره بر اینکه همیشه تحت تاثیر آثار سالوادور دالی بوده، توضیح داد:
این مسیر از زمانی آغاز شد که من در زندگی به دلیل مصائبِ سخت احساس یأس و نا امیدی داشتم ، زمانی که زمین خوردم اما بعد توانستم دوباره روی پاهایم بایستم، زمانی که در تاریکی نور را پیدا کردم، زمانی که فهمیدم هیچ چیز غیر ممکن نیست. زمانی که با همه ی وجودم کلمه ی «امید» را درک کردم، امید به وصال، به روشنایی...

این مجموعه آثاریست از تصاویری از پیرامون ورود انسان به این کره ی خاکی که از ابتدای ورود همراه درد است و در طول زندگانی مشغول دست و پنجه نرم کردن با مصائب و خود را محکوم به ادامه تا انتهای مسیر دیده است.

نمایش آثار این هنرمند تا چهارشنبه 16 آبان ماه از ساعت 16 الی 20 ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند به نشانی بلوار آفریقا (جردن)، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک 70 مراجعه نمایند.

logo-samandehi