گالری خورشید میزبان عکس های فوتوریسم هادی ابری


نمایشگاهی از عکس های فوتوریسم هادی ابری از روز جمعه دوم آذرماه در گالری خورشید برپا شده است.

عکاس در بیانیه نمایشگاه نوشته است:

«زیبایی در عکس‌هایی شبح مانند و ناثابت که در بیشتر عکس‌ها، حرکت و فوتوریسم را به دیده و ذهن بیننده، تداعی می‌کنند، حاصل علاقه و کار توامان نقاشی و عکاسی است که باعث شده آثار فوتوریسم عکاسی‌ام بیشتر به نقاشی نزدیک باشد به حدی که بسیاری از مردم همچنین همکاران و هم دانشگاهیان سی سال پیش من با دیدن هر اثر نقاشی یا عکاسی‌ام، با تردید می‌پرسند این نقاشی است یا عکس؟ استاد حمید باروزه دراین مورد می‌گوید: «کلمه فتوگرافی در زبان لاتین به معنای نگارش با نور است، کارهای هادی ابری به معنای واقعی کلمه، نقاشی با نور هستند.» این برای خودم که سال‌ها سبک‌های هنری جهان را تدریس می‌کنم، نیز خوشایند و دلنشین واز طرفی پدیده‌ای نو، به‌حساب می‌آید. در سبک فوتوریسم حرکت به هر صورت نمایان است و تصاویر ثابت و منجمد نیستند.

این‌ها از یک طرف و از طرفی دیگر، اصل نسبیت انیشتین و قبل از آن گالیله، همچنین ناپایدار بودن بسیاری از عوامل طبیعی، جوی، خصوصیات فیزیکی، روحی و روانی انسان‌ها، تغییر مداوم اشیاء و موجودات را اجتناب ناپذیر می‌نمایاند.

عکس‌هایی را که مشاهده میکنید، هیچکدام با عکس‌های طبیعی، فرم‌ها و خطوطی که تا کنون مشاهده کرده‎اید و ثابت بوده‌اند، همخوانی و شباهت ندارد، بلکه خطوط، فرم‌ها، رنگ‌ها، نورها، سایه‌ها، بافت‌ها، اندازه‌ها و … همه در هم رفته و در حال حرکت و ناپایدار است. زیبایی کار نیز به همین است.

برخود فرض می‎دانم که از مساعدت، راهنمایی و کمک در انتخاب آثار برای نمایشگاه از عکاس شهیر کشور، استاد سعید محمودی ازناوه قدردانی و صمیمانه سپاسگزاری کنم.»

هادی ابری متولد ۱۳۴۴ در سبزوار، کارشناس ارشد پژوهش هنر و مدرس مدعو برای دروس هنر در دانشگاه‌ها است. او از سال ۱۳۶۸ به فعالیت هنری در شاخه‎های مختلف مشغول است و چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی نفاشی و عکاسی در کارنامه خود دارد.

نمایش آثار این هنرمند تا چهارشنبه هفتم آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند از ساعت 16 الی 20 به گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک 70 مراجعه نمایند.

logo-samandehi