"بدون عنوان" در گالری پل به نمایش در می آید

روایت محمدرضا فیروزه ای از نمایش آثارش

تا وقتی که آدم زنده است روح جلو رفتن ادامه دارد


نمایشگاهی از آثار هنرمند نقاش محمدرضا فیروزه ای در قالب طراحی و نقاشی از روز جمعه 16 آذرماه در گالری پل برپا می شود.

محمدرضافیروزه ای در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

هدف اصلی یک نقاش در واقع نقاشی کردن و لذت بردن از نقاشی و سهیم کردن دیگران در این ماجراست. در این نمایشگاه نیز دو مجموعه از آثارم یکی مربوط به نقاشی و دیگری مربوط به طراحی ارائه میشود.
مجموعه نقاشی برای پایان دهه ی ۸۰ و ابتدای دهه ی ۹۰ است که 13 الی 14 اثر هستند و مجموعه طراحی ها مربوط به همین سال ۹۷ است که به 20 عدد میرسند.
کارهای نقاشی بزرگ هستند و ابعاد تقریبی آنها حدود ۱۰۰.۱۲۰ و طراحیها کوچک هستند و در قطع a4 اجرا شده اند.
وی در رابطه با عنوان نمایشگاه که "بدون عنوان" است، توضیح داد:
بدون عنوان در ظاهر بدون عنوان است ولی در عین حال میتواند عناوین بسیاری داشته باشه. به نظر من به نوعی سهیم شدن بیننده را بیشتر میکند.

این هنرمند با اشاره بر اینکه تحت تاثیر آن چیزی است که در اطراف خود میبیند در مورد موضوع آثار خود توضیح داد:

موضوع کارهای من طبیعت است و سالهاست روی این موضوع کار کرده ام. عنصر اصلی کارهایم درخت است و گاهی تنه ی درخت. کارهای نقاشی ام همگی رنگ روغن هستند و به شیوه های امپرسیونیستی و رئالیستی نزدیکترند و جنبه های اکسپرسیون آنها نسبت به نمایشگاه قبلی کمتر شده است و به جنبه های رنگی بیشتر پرداخته ام. طراحی ها نیز تک رنگ و با استفاده از خودکار و روان نویس روی کاغذ قهوه ای انجام شده اند.

من سالهاست که با موضوع منظره و طبیعت اخت شدم. این مربوط به دوره ی دانشجویی است و ادامه پیدا کرده یه روالی پیدا کرده که در سالیان متمادی ادامه داده ام. میدم. زمانی که کار نتیجه میدهد بسیار لذت بخش است و با پاسخ دادن یک تلاش به نتیجه میرسی که باید نمایش داده شوند.
تجربه و شناختی که در این سالها براساس کار و تجربه و تدریس و مطالعه و همه این موارد پیدا کرده ام کمک میکنند که این اتفاق بی افتد. یعنی در وهله اول خود شما بعنوان تولیدکننده ی اثر هستید که رضایت پیدا میکنید و راضی میشوید که این کارها رابه نمایش بگذارید ولی وقتی خودتان راضی نباشید کار در گوشه ای برای خودش باقی می ماند یا پاره میشود.
تا وقتی که آدم زنده است روح جلو رفتن ادامه دارد، حالا اینکه به چه میزانی روبه جلو است، موفق است، یا نیست ... دیگران هم میتوانند نظر بدهند. حالا من به عنوان تولید کننده اثر یک سهم دارم و رضایت دارم و به همین دلیل هم به خودم جرات دادم آثارم را به نمایش درآورم. حالا دیگران ، منتقدین ، صاحب نظران میتوانند بیایند، ببینند و نظر بدهند این روال درست انجام شده یا نشده .. این یه چالش دیگرست که دیگران باید پاسخش را بدهند.
امید وارم لذتی که در مراحل کار برده ام دیگران نیز ببرند.

این نمایشگاه تا 26 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند همه روزه از ساعت 17 الی 21 به نشانی پل سیدخندان، خیابان کابلی (دبستان)، کوچه فردوسی، شماره 34 مراجعه نمایند.

logo-samandehi