موزه‌ها و مراکز حراج آثار هنری با تشدید تظاهرات «جلیقه زردها» در پاریس بسته می‌شوند

تعدادی از پنجره‌های گالری عکسJeu de Paumeدر جریان شورش‌هایجلیقه زردهادر پاریس، در حالی شکسته شد که چندین مکان هنری دیگر به روی عموم بسته شده اند.


به گزارش گالری آنلاین، تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی خودرویی را در میان شعله‌های آتش، در مقابلJeu de Paume نشان می‌داد، اما برخلاف چندین گزارش رسانه‌ای، خود مرکز هنری دچار آتش‌سوزی نشد.

Alice Martin، نایب رئیسJeude Paumeمی‌گوید: «در مواجهه با بدتر شدنشرایط درباغ‌هایTuileriesکه به این جنبش اجتماعی مرتبط است، در ساعت 3 بعد از ظهر [شنبه] این ساختمان از حضور مردم تخلیه شد». «وسیله‌ی نقلیه‌ای در نزدیکیJeu de Paume به آتش کشیده شد اما آتش به ساختمان نرسید و هیچ‌گونه مزاحمت یا حادثه‌ی جدی رخ نداد. در حال حاضر ارزیابی خسارت وارده به فضای خارجی ساختمان در دست انجام است».

این گالری عکس تا اطلاع بعدی بسته خواهد ماند.Martinمی‌گوید: «تیم‌هایی ازJeu de Paume با درنظرگیری سیر تحولات این شرایط، تمام تلاش خود را برای بازگشایی هر چه سریع‌تر گالری به کار گرفته‌اند».

آشوب‌طلب‌ها رویArc de Triompheدر خیابانChamps-Elyséesدیوارنویسی کردند؛ فیلم‌های تلویزیونی غارت فضای داخلی آن و مجسمه‌ای خردشده ازMarianne، نماد جمهوری فرانسه را نشان دادند.Emmanuel Macron، رئیس جمهور فرانسه، روز یکشنبه پس از بازگشت از سفری به آرژانتین در روز قبل از آن، با هدف بررسی میزان خسارات ازArc de Triompheبازدید کرد.

این تظاهرات که از چندین هفته پیش در برابر مالیات‌های سوخت آغاز شد، به جنبشی ضد حکومتی و ضدMacronتبدیل شده و به بدترین آشوب‌ بخش مرکزی پاریس در یک دهه‌ی گذشته انجامیده است. با آتش زدن خودروها و ساختمان‌ها، بیش از 100 نفر زخمی شده‌اند.

logo-samandehi