هفتمین دوره 10 روز با عکاسان آغاز شد


هفتمین دوره همایش 10 روز با عکاسان ایران عصر چهارشنبه 14 آذرماه در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی هفتمین همایش 10 روز باعکاسان ایران، در ابتدای این مراسم سیف الله صمدیان رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران گفت: امیدوارم این ۱۰ روز که همایش در خانه هنرمندان ایران یعنی خانه امن فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، پشت هم و همراه یکدیگر باشیم. جمع شدن هفت شاخه هنر عکاسی در کنار یکدیگر اتفاقی خجسته ای است که ما امیدواریم امسال این دوره 10 روز با عکاسان موفق تر و ماندگارتر باشد.

صمدیان در ادامه به توافق مابین اداره کل هنرهای تجسمی و انجمن های تجسمی اشاره کرد و ضمن تجلیل از این توافق گفت: قرار است در این دوره فعالیت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دوسالانه ها حمایت کند و در کنار انجمن ها با حمایت و نظارت، نه دخالت حضور داشته باشد و ما این اتفاق را که امید به دائمی بودن آن داریم به فال نیک می گیریم.

در ادامه این مراسم مجید رجبی معمار، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران گفت: در این شرایط سخت سیاسی و اقتصادی که بیش از هر زمانی به وحدت ملی نیاز داریم انتخاب شعار چهره ایران" برای نمایشگاه انتخاب هوشمندانه و قابل تقدیری است. از سوی جامعه هنری و انجمن‌های هنرهای تجسمی از حرکت جدید و تلاش اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم و امیدوارم این روند به خوبی ادامه داشته باشد.

مجید ناگهی، دبیر هفتمین دوره همایش 10 روز با عکاسان گفت:همه دوستان در انجمن، هیئت موسس همایش و ستاد همایش سعی کرده اند برنامه ای تدارک ببینند که بتوانیم در طول این ده روز به عکاسی فکر و از آن استفاده کنیم.

او ادامه داد : امسال 100 برنامه با حضور 100 استاد و کارشناس داریم، 300 عکاس همکاری و حضور دارند و حدود 400 عکس نیز روی دیوار گالری ها نمایش داده شده است که امید است آغاز و حرکتی برای سال آینده باشد.

در ادامه سیف الله صمدیان از دبیران دوره های قبلی همایش 10 روز با عکاسان ایران قدردانی کرد و گفته هایی از بهمن جلالی، عباس کیارستمی و کاوه گلستان درباره اهمیت عکاسی پخش شد.

در ادامه نمایشگاههای انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران، انجمن عکاسان سینمای ایران، انجمن عکاسان خانه تئاتر، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران و انجمن عکاسی میراث فرهنگی و نمایشگاه آثار دانشجویان در گالری های خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در این مراسم هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی موسوی معاون هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، فخرالدین فخرالدینی، اکبر عالمی،ابراهیم حقیقی، حمید جبلی، اسماعیل عباسی، محمد فرنود، شهاب الدین عادل، ساعد نیک ذات، سعید دستوری، فرزاد هاشمی، سید عباس میرهاشمی، فرهود حقی، حسن غفاری، سیامک زمردی مطلق، اسماعیل عباسی، مسعود زنده روح کرمانی، آرمان استپانیان، حمید فروتن، یدالله ولی زاده، بابک برزویه و جمع زیادی از عکاسان و هنرمندان حضور داشتند.

هفتمین دوره "10 روز با عکاسان" با عنوان "چهره ایران" 14 تا 23 آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.


logo-samandehi