دبیر اجرایی همایش «10 روز با عکاسان» در گفتگو با گالری آنلاین

مجید ناگهی: در هر دوره براساس تجربه گذشته یک قدم جلوتر می رویم


همایش ده روز با عکاسان از روز چهارشنبه چهاردهم آذر ماه 97 در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت. در حاشیه افتتاحیه پر ازدحام این رویداد گفتگویی با مجید ناگهی، دبیر اجرایی این رویداد داشته ایم که در ادامه خواننده آن هستید.

مجید ناگهی، دبیر اجرایی همایش «10 روز با عکاسان»، در رابطه با تفاوت این دوره از همایش با دوره های قبل، گفت:

تفاوت به معنای ماهوی وجود ندارد و ما در هر دوره براساس تجربیاتی که از دوره های گذشته بدست می آوریم یک گام بلندتر و یک قدم جلوتر می رویم و این طبیعت حرکت های زنده است. اگر بخواهیم به تفاوتی فاحش اشاره کنیم، باید بگوییم که در ادامه آنچه که در دوره های گذشته داشتیم در این دوره سعی کردیم یک مقدار جلوتر برویم تا بتوانیم حرکت به سمت جلوی خود را اعلام نماییم.

برنامه های ما به چند قسمت تقسیم می شود که بخش زیادی از آنها شامل نمایشگاهای آثار، نشست های تخصصی و ورکشاپ های تخصصی است و ما همچنان انرژی ساطع شده از این فضاها را استفاده می نماییم؛ امسال برنامه جدید، برنامه در جستجوی راهی نو است که افراد دارای تجربه در حوزه عکاسی سخنرانی های کوتاه مدتی را راجع به تجربیاتشان خواهند داشت که این سخنان می تواند ایده و خلاقیت را به مخاطب ارائه نماید. برنامه نگاه شخصی هم به سمت جدیدی در حال حرکت است به طوری که با یک عنوان و رویکرد جدیدتر بتوان به دستاورد بزرگتری نسبت به گذشته رسید تا بتوان نگاه شخصی را برای افرادی که قدم های اول را برمیدارند و جدید هستند، بیشتر تبیین کرد.

وی در ادامه به موضوع چگونگی جذب حمایت مالی اسپانسرها توسط عکاسان اشاره نموده و اظهار داشت:

عناوینی مثل کسب و کارهای عکاسی، شکل پروپوزال نویسی برای رساندن طرح برای مرحله اسپانسرینگ در یک پروژه های عکاسی و عناوینی از این قبیل که در جدول برنامه کارگاه های این دوره از همایش دیده می شود؛ این کارگاه ها در واقع فضا را آماده می نماید تا افرادی که می خواهند در فضای کسب و کارعکاسی فعالیت بکنند ، بتوانند از درون کارگاه ها دستاورد خوبی را داشته باشند.

ناگهی همچنین بیان کرد: در این دوره ما یک بخش دانشگاهی داریم؛ در این بخش عکس هایی از طرف هنرجویان از دانشگاه به نمایش درآمده است و هم اینکه چند عنوان پایان نامه دانشگاهی که متناسب با چهره ایران است ارائه خواهد شد؛ بررسی این پایان نامه ها اولا فرصت خوبی برای بچه های دانشگاهی است که اینجا حضور دارند و ثانیا افرادی که می خواهند با فضای آکادمیک ارتباط بگیرند نیز می توانند از این فضا استفاده نمایند.


logo-samandehi