آسیه مزینانی (معاون هنری خانه هنرمندان ایران):

امیدواریم نمایشگاه «فرصت» نقطه قوتی برای ادامه همکاری‌های انجمن‌های تجسمی با یکدیگر باشد


نخستین نمایشگاه سالانه‌ خانه هنرمندان ایران توسط شورای تجسمی با عنوان «فرصت» از ۱۴ تا ۲۸ دی ماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران٬ آسیه مزینانی گفت: در شورای عالی خانه هنرمندان ایران مصوب شد که نمایشگاه‌های گروهی با کمک همه انجمن‌های عضو خانه شکل گیرد و بر این اساس شورای تجسمی خانه هنرمندان ایران پیگیر برپایی چنین نمایشگاه‌هایی شد و در نخستین گام نمایشگاه سالانه «فرصت» براساس آرا و نظرات شورای تجسمی شکل گرفت.

معاون هنری خانه هنرمندان ایران افزود: ۱۹۰ اثری که به این نمایشگاه راه پیدا کرده‌اند٬ آثار اعضای انجمن تجسمی هستند. امیدواریم که این رویداد در دوره‌های آتی با همکاری صد درصدی تمام انجمن‌های تجسمی عضو خانه هنرمندان ایران شکل گیرد.

او درباره قیمت آثاری که در این نمایشگاه ارائه خواهند شد، گفت: قیمت آثار این نمایشگاه متنوع است و هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برای حمایت از خانه هنرمندان ایران در شرایط اقتصادی فعلی٬هر یک درصدی از فروش خود را به خانه هنرمندان ایران اختصاص داده‌اند.

مزینانی ادامه داد: به دلیل تنوع رشته‌های مختلف تجسمی٬ تصمیم گرفتیم که از حضور ارزشمند هنرمند گرامی رزیتا شرف جهان در ارائه نمایشگاهی «فرصت» بهره‌مند شویم.

معاون هنری خانه هنرمندان ایران افزود: بی‌شک نمایشگاه سالانه «فرصت» در نخستین دوره برگزاری خود نقصان‌هایی خواهد داشت٬ اما امیدواریم که در دوره‌های آتی نقاط ضعف این نمایشگاه برطرف شود و این نمایشگاه نقطه قوتی برای ادامه همکاری‌های انجمن‌های تجسمی با یکدیگر باشد.

او با بیان این مطلب که همزمانی نمایشگاه «فرصت» را با رویداد «هفته هنر تیر» به فال نیک می‌گیریم٬ گفت: تلاش می‌کنیم که هر دو رویداد با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و با حمایت یکدیگر تلاش کنیم که هفته هنر پرباری را تجربه کنیم. در ایام برگزاری این نمایشگاه نشست‌های تخصصی نیز در سالن استاد امیرخانی برگزار خواهد شد.

این رویداد فرهنگی، با همكاری انجمن‌های خوشنویسان ایران، تصویرگران ایران، هنرمندان سفالگر، عکاسان ایران، هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، هنرمندان نقاش ایران و طراحان گرافیک ایران، با هدف ایجاد فرصتی نو برای آشنایی علاقمندان و مخاطبین عام با هنر معاصر ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه «فرصت» جمعه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۲۸ دی ماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

logo-samandehi