نقاشی دیواری بنکسی جابجا می شود


نقاشی دیواری که ماه دسامبر بر دیوار پارکینگی در جنوب «‌ولز»‌ کشیده شده بود، قرار است به مکانی مناسب منتقل شود.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از ایندیپندنت، شورای محلی «‌پورت تالبوت» (شهری در جنوب ولز) اعلام کرده نقاشی دیواری بنکسی را که چندی پیش بر دیوار پارکینگی کشیده شده بود، جا به جا خواهد کرد.

این اثر هنری که بر روی دو دیوار ساختمانی کشیده شده است، کودکی را به تصویر می‌کشد که ظاهرا برف بازی می‌کند در حالی که دانه‌های برف،‌ خاکستر ناشی از آتش سطل زباله هستند.

شورای محلی «‌پورت تالبوت»‌ شهری در جنوب ولز،‌ پیشنهاد داد تا هزینه جابه‌جایی نقاشی و ساخت پارکینگ جدیدی در ازای دیوار برداشته شده برای مالک این پارکینگ را پرداخت کنند.

سخنگوی این شورا بیان کرد:‌ «با اینکه بنکسی یک تلنگر واقعی برای جوامع کوچک و بزرگ در «پورت تالبوت»‌ است اما رها کردن اثر او در مکان فعلی ممکن است مشکلاتی در تامین امنیت کافی (برای محافظت کردن آن از اوباش)‌ و یا معضل ایجاد ترافیک و دیگر مشکلات را به وجود آورد.»

وی افزود: «شورا تاکنون تمامی تدابیر لازم برای محافظت از این اثر هنری و کنترل کردن ترافیک در این منطقه در طول مدت کریسمس و سال نو را به عمل آورده اما به دلیل افزایش مالیات ساکنین این منطقه، ادامه این کار مقدور نیست.»

اوایل این هفته مالک این پارکینگ، لوییس در گفت‌وگویی با «بی بی سی ولز» با اشاره به اینکه این نقاشی برایش استرس به وجود آورده و مایل است آن‌را را جا به جا کنند،‌ اعلام کرد:‌ «فکر می‌کنم شورا باید اقدامی انجام دهد چراکه این نقاشی یک سرمایه هنری محسوب می‌شود و نگهداری از آن بیش از توان من است.»

حدود 20 هزار نفر تا کنون از این اثر هنری بازدید کرده‌اند.

گمان می‌رود این اثر در اعتراض به کارخانه فولادسازی است که در ماه جولای، خاکستر و غبار ناشی از آن خانه ها، ماشین ها و حیوانات را پوشانده بود.

شورا اعلام کرده آنها معتقدند نقاشی بنکسی متعلق به آقای «لوئیس» است.

سخنگوی شورا بیان کرد: «این اثر به ما تعلق ندارد و آینده این نقاشی و اثرات آن بر ساکنین این منطقه، به مالک پارگینگ مربوط است. ما متوجه هستیم که او خواستار حق انتخاب بیشتری است و مسلما این حق اوست،‌ اما اگر روزی نظرش تغییر کند، ما همیشه پذیرای تصمیمات جدید او هستیم.»

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

logo-samandehi