ابراهیم حقیقی: رفتار شباهنگی در نقاشی معاصر ما، نوآورانه و توام با خلاقیت بوده است


ابراهیم حقیقی، چهرة ‌نام‌آشنای گرافیک معاصر با حضور در موسسه فرهنگی هنری صبا- که این روزها میزبان نمایشگاه مروری بر آثار هنری «جلال شباهنگی» است- از کارنامه نیم قرن حضور این چهره جریان ساز در هنر معاصر ایران بازدید کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این هنرمند و پیشکسوت در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به ابعاد و زمینه‌های خلاقیت و نوآوری‌های جلال شباهنگی در رویکرد به کویر، طبیعت و اقلیم، گل و‌مرغ‌های ایرانی خاطرنشان کرد: رفتار او در نقاشی ما یک رفتار نوآورانه و‌ مدرن بوده است.

این طراح و چهره شناخته شده هنری کشورمان در سطح جهان، یادآور شد: شباهنگی در نقاشی تقطیع را وارد می‌کند و جهان شکننده را شکننده‌تر نشان می‌دهد. ابراهیم حقیقی، ساماندهی چنین مجموعه‌ای را از حاصل نیم قرن حضور یک چهره اثرگذار در تحول و تکامل تاریخ نقاشی معاصر ایران، یک ضرورت در فضای هنر امروز کشورمان ارزیابی کرد و آن را بخشی از جریان، پویش و تداوم هنر ایران در حساسترین دوران‌های خود شمرد. گفتنی است نمایشگاه آثار استاد جلال شباهنگی با ارائه کارنامه پنجاه سال فعالیت پیوسته و پیگیر یکی از پیشکسوتان نقاشی معاصر از سال ۱۳۴۷ تا جدیدترین آثار متعلق به ایشان و رونمایی از آثار دیده نشده این هنرمند برای نخستین بار، تا 24 دی ماه در نگارخانه «خیال» موسسه فرهنگی هنری صبابر پاخواهد بود.

logo-samandehi