نقاشی «میوه و بلوط» متعلق به ونگوگ


تابلو نقاشی طبیعت بی‌جان که توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان نمونه تقلبی تشخیص داده شده بود، اکنون به عنوان اثر اصلی تأیید شده‌ است. به گفته کارشناسان موزه «ون‌گوگ» این تابلو نقاشی که میوه و بلوط را به تصویر می‌کشد و در موزه هنرهای زیبا سانفرانسیسکو نگهداری می‌شود، متعلق به پاییز سال ۱۸۸۶ است.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت نیوز نوشت، «توماس کمپبل» که نوامبر گذشته از موزه «متروپلیس» نیویورک به عنوان مدیر به موزه «‌سانفرانسیسکو» ملحق شد، بیان کرده است: «این نقاشی تکنیک‌هایی که ون‌گوگ از اساتید فلاندری و امپرسیونیست‌ها فرا گرفته است را به خوبی به نمایش می‌گذارد.»

این تابلو نقاشی بی‌جان دو گلابی و یک سیب را به تصویر می‌کشد که در میان تعدادی بلوط قرارگرفته‌اند و یک ترکیب پاییزی را شکل داده‌اند.

در سال ۱۹۶۰ «برونو» و «‌سِیدی آدریانی» این تابلو نقاشی را به موزه هنرهای زیبا سانفرانسیسکو اهدا کردند. با اینکه در آن زمان گمان می‌رفت این تابلو توسط «ون‌گوگ» و در سال ۱۸۸۴ خلق شده باشد اما نحوه رنگ‌آمیزی این اثر برای آن دوره تاریخی غیرمتعارف بود. این مساله موجب افزایش نگرانی‌ها شد و مسلماً این تابلو به نمایش گذاشته نشد. این تابلو نقاشی در هیچ یک از کاتالوگ آثار «ون‌گوگ» جمع‌آوری شده در سال‌های ۱۹۷۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۳ قرار نگرفت.

کارشناسان موزه «ون‌گوگ» اکنون این اثر را به عنوان تابلو نقاشی اصلی تأیید کرده‌اند. آن‌ها اعلام کردند که نوع پارچه و نحوه رنگ‌آمیزی این اثر مربوط به «ون‌گوگ» است.

موزه آمستردام به اکتشاف مهم دیگری نیز دست پیدا کرده است. اشعه مادون قرمز نشان می‌دهد که این هنرمند دوباره بر روی پارچه این تابلو نقاشی کشیده است. در حقیقت نقاشی اول تصویر چهره یک زن است، اما او به دلیل وضعیت مالی ضعیفش مجدداً بر آثار پیشینش نقاشی می‌کرد.

این اثر به موزه «‌اشتادل» فرانکفورت موقتاً منتقل خواهد شد.

«ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای به سینه خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

logo-samandehi