اختتامیه نمایشگاه خط نگاره همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران برگزار شد/ معرفی برگزیدگان


نمایشگاه خط نگاره منتخب آثار هنرمندان و دانشجویان سراسر کشور شرکت کننده در همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران در مورخه بیست و یکم اسفند نودوهفت در گالری جلال آل احمد شهر ری به کار خود پایان داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی همایش، آیین اختتامیه این مراسم که توسط انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن هنرهای تجسمی شهرری و همکاری آموزشگاه های هنری مکعب و آموزشگاه موسیقی رازوک در سالن آمفی تئاتر مجتمع هنری ابولفتوح رازی شهرری برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور هنرمندان شرکت کننده در همایش از سراسر کشور، مسئولین، اساتید پیشکسوت و هنرمندان جوان شهرری برگزار شد، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری جناب آقای صفوی، ریاست هیات مدیره انجمن علمی هنرهای تجسمی سرکار خانم پریسا شاد قزوینی و دبیر همایش جناب آقای فریدون مردانی به سخنرانی در خصوص نمایشگاه و مفهوم خط نگاره و تایپوگرافی در آثار پرداختند.

به گفته ی فریدون مردانی دبیر بخش عملی و نمایشگاهی همایش مبانی نظری هنرهای تجسمی ،نمایشگاهی از مجموعه آثار خط نگاره از مورخه هجدهم الی بیست و یکم اسفند نود و هفت در گالری جلال آل احمد شهرری در سه بخش لوگوتایپ، پوستر و نقاشی خط برگزار گردید که در آیین اختتامیه ،پس از سخنرانی ،شعرای بزرگ شهرری و با اجرای موسیقی گروه رازوک و آواز استاد ذوالقدر و تقدیر از برگزیدگان نمایشگاه و تجلیل از مسیولین اجرایی همایش به کار خود پایان داد.

مردانی در ادامه افزود: ازمجموع صدو هفتاد اثر منتخب راه یافته به نمایشگاه، پانزده هنرمند برتر این همایش به تفکیک رشته ،معرفی و تقدیر بعمل آمد. در بخش پوستر: آقای رضا سمیعی، خانمها مریم نادری و فاطمه اسداله. در بخش نقاشی خط، خانمها یاسمین مهردادفر، نگار صالحی، و ندا دهقانی و در بخش لوگوتایپ با توجه به اینکه بیشترین آثار نمایشگاه را بخود اختصاص داده بود خانمها زیبا صدقی، آزاده خمیس آبادی، مژگان خزایی، فرحناز عاشوری، نگار حسینی پور خوش قلب، سیما ملاغلامعلی، یاسمن رجامند، شیدا اکبری و آقای عرفان غلامی به عنوان نفرات برتر همایش معرفی و با اهدا لوح ،جایزه و تندیس نمایشگاه تقدیر بعمل آمد.

لازم بذکر است به تمامی شرکت کنندگان راه یافته به نمایشگاه ،گواهی نمایشگاهی اهدا گردید.

logo-samandehi