پرتره‌ای گمشده از چارلز دیکنز در انگلیس نمایش داده می‌شود

پرتره‌ای (نقاشی تک‌چهره) مفقودی از چارلز دیکنز، که به تازگی و پس از 130 سال پیدا شده، ماه آوریل (فروردین 1398) در منزل وی به نمایش در می‌آید.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین نوشت، این نقاشی که هنر دست «مارگارت گیلیس» نقاش اسکاتلندی ساکن لندن و هم‌روزگار دیکنز است، از 2 تا 7 آوریل (13 تا 18 فروردین 1398) در موزه چارلز دیکنز در غرب لندن نمایش داده می‌شود؛ مکانی که این رمان نویس معروف در آنجا، رمان های «اولیور توئیست» و «نیکلاس نیکلبی» را نوشت، «یادداشت های پیک ویک» را تکمیل و نگارش «بارنابی روج» را آغاز کرد.
دیکنز (1812 تا 1870) برجسته ترین نویسنده عصر ویکتوریا همچنین فعال اجتماعی، در سال 1837 به همراه خانواده‌اش به منزلی در منطقه «بلومزبری» نقل مکان کرد.
موزه‌ای که اکنون در این خانه دایر است، جامع‌ترین مجموعه متعلقات مربوط به زندگی و کار دیکنز را داراست.
مسئولان این موزه قصد دارند برای خرید این نقاشی، پول جمع‌آوری کنند و تاکنون 65 هزار پوند از مجموع 180 هزار پوند مورد نیاز برای این کار گردآوری شده است.
این پرتره که تصویری مینیاتوری از دیکنز جوان است، سال 2017 در یک حراجی در آفریقای جنوبی فروخته شد.
این نقاشی سپس سال گذشته به گالری «فیلیپ مولد» لندن رسید و پس از بررسی‌های لازم، تایید شد تصویری از دیکنز اثر گیلیس است.
گیلیس در سال 1886 اعلام کرد این نقاشی را گم کرده است و این اثر تا زمان فروش در حراجی آفریقای جنوبی، مفقود ماند.
نقاشی اواخر سال 1843 کشیده شد، زمانی که دیکنز 31 ساله، یک ستاره ادبی نوظهور بود و «سرود کریسمس» را می‌نوشت.
اینکه این نقاشی چطور سر از آفریقای جنوبی درآورده، بر کسی معلوم نیست، اما نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد این اثر به یکی از نزدیکان گیلیس اهدا شده و این فرد در سال های 1860به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده است.

logo-samandehi