"نقش و نوا"؛ برپایی نمایشگاهی حول محور زن و اجتماع در گالری فلاح زاده

گالری فلاح زاده از روز جمعه 23 فروردین ماه میزبان نقاشی های فریبا طاهری اثنی عشری تحت عنوان "نقش و نوا" شده است.

علی فلاح زاده (مدیر گالری) در توضیح نمایشگاه این هنرمند بیان کرد: طاهری از تیر ماه 96 فعالیت های نمایشگاهی خود را آغاز نموده و این نمایشگاه نیز در ادامه آثار قبلی ایشان حول محور زن و اجتماع است.

وی در رابطه با تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک آثار گفت: 15 اثر در این نمایشگاه روی دیوار می رود، که شامل ابعاد مختلقی از 90 * 70 تا 100 * 100 هستند؛ و در سبک مدرن و متاثر از آموزشهای اخیر ایشان با استاد مسلمیان و با تکنیک اکریلیک روی بوم اجرا شده اند.

فلاح زاده در رابطه با دلیل انتخاب عنوان "نقش و نوا" و مفهوم آن برای این مجموعه توسط هنرمند، توضیح داد: فریبا طاهری در خلال یکسال و نیم قبل تاکنون با نگاه فمنیستی و مشکلات اجتماعی آثارش را به نمایش گذاشته و این نمایشگاه هم در ادامه همان تفکرات است.

وی در ادامه افزود: طاهری در خلال 5 سال ارتباط و آموزشهای استاد مسلمیان از ایشان تاثیر گرفته اند، و با استفاده از ذهنیت خودشان این آثار را خلق نموده اند.

فریبا طاهری اثنی عشری، متولد 1340، فعالیت هنری خود را از سال 1374 با آموزش طراحی و نقاشی بمدت سه سال نزد شراره زندیان آغاز نمود و بمدت 2 سال طراحی فیگور و کار با مداد رنگی و آبرنگ را نزد استاد آیدین آغداشلو فراگرفت؛ از سال 1391 تا 1393 آموزش نقاشی را با استاد رضا فلاح زاده ادامه داد و در خلال 5 سال گذشته در کلاسهای آموزشی استاد نصرت الله مسلمیان به فراگیری سبک مدرن و کار با اکریلیک و میکس مدیا مشغول است. و بموازات آن ترمهای تاریخ هنر مدرن را نزد استاد سمیع آذر میگذرانند. طاهری برگزیده ششمین دوره رقابت بین المللی سالانه Figurative در مریلند امریکا است؛ و در چهارمین دوره نمایشگاه سالانه City Scapes گالری هنر معاصر مریلند در سال 2016 نیز تقدیر شده است.

نمایشگاه ها:

نمایشگاه گروهی در گالری سایه - تیر ماه ١٣٩٦

نمایشگاه انفرادی در گالری صد رنگ - مرداد ماه ١٣٩٦

نمایشگاه گروهی در گالری آرت تایم (هنر زمان) - بهمن ماه. ١٣٩٦

نمایشگاه گروهی گالری قاف - اسفند ماه ١٣٩٦

نمایشگاه گروهی در گالری آس (نیمه پنهان) - دی ماه ۱۳۹۷

نمایشگاه گروهی در گالری آرت تایم- دی ماه 1397

نمایش آثار این هنرمند تا چهارشنبه 28 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید می توانند در روزهای عادی از ساعت 16 الی 20 به گالری فلاح زاده واقع در سعادت آباد، شمال میدان کاج، ابتدای خیابان 12، پلاک 43، طبقه 2 مراجعه نمایند.

گفتنی است گالری فلاح زاده روزهای شنبه تعطیل است.

logo-samandehi