قاب ۴۰۰ متری عباس کیارستمی در فرودگاه امام خمینی

مدتی است که طرح ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) توسط برخی از هنرمندان تجسمی در حال انجام است. یکی از طرح‌های این ترمینال به منظور بزرگداشت یاد زنده‌یاد عباس کیارستمی به این هنرمند اختصاص دارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا :سپیده سحر، هنرمند نقاش که اجرای طرح بزرگداشت زنده‌یاد کیارستمی را در ترمینال سلام برعهده دارد، هم‌اکنون این پروژه تقریباً تمام شده و فقط نصب لامپ‌ها مانده است که ان‌شاءالله تا یک ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

سپیده سحر

او ادامه می‌دهد: در این طرح از عکس‌هایی که آقای کیارستمی گرفته بودند، استفاده کردم؛ البته به خاطر پایین بودن حجم این عکس‌ها دوباره آنها را پیکسل به پیکسل به وسیله کامپیوتر نقاشی کردم. در نهایت از ۹ فریم عکس، یک قاب تصویر به وجود آوردم که کلاژ آنها در کنار همدیگر تصویر جالبی را به وجود آمده است.

سحر یادآور می‌شود: این قاب فضایی حدود ۴۰۰ متر را به خود اختصاص داده و به وسیله استکیر روی شیشه نصب شده است. همچنین روی این قاب نور سبزی نیز کار شده که قرار است هر روز به احترام آقای کیارستمی یک ساعت روشن بماند. این نور سبز از فیلم «خانه دوست کجاست؟» و راهی که پسربچه هر روز طی می‌کرد، برگرفته‌شده است.

به گفته این هنرمند نقاش، علی‌اکبر صادقی، کامبیز صبری، محمد احصایی، علی شیرازی، احسان ضیایی از دیگر هنرمندانی هستند که در طرح ترمینال سلام حضور دارند.

logo-samandehi