19 اثر تاریخی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی از کشف و ضبط 19 شی تاریخی از قاچاقچیان در استان های چهارمحال و بختیاری و مرکزی خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین ایرنا به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی نوشت، سردار سرتیپ دوم امیر رحمت الهی با اشاره به جزئیات کشف و ضبط این آثار ،افزود: این یگان در ادامه رصد و پایش جرائم علیه مواریث تاریخی - فرهنگی و به محض اطلاع از خبر واصله مبنی برنگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرکرد، با تحقیقات گسترده و تلاش بی وقفه، موفق به شناسایی فرد دخیل درامر قاچاق اموال تاریخی شد.


وی افزود: تیم عملیات یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه ضمن مراجعه به محل و دستگیری نامبرده، در بازرسی انجام شده از منزل وی تعداد 8 قطعه اشیای تاریخی متعلق به دوره متأخر اسلامی به همراه 2 قبضه تپانچه دست سازکشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: همچنین در اقدامی مشابه از سوی یگان حفاظت استان مرکزی، به محض کسب خبر واصله از دوستداران میراث فرهنگی در خصوص خرید و فروش اشیای تاریخی، اکیپ یگان حفاظت با هماهنگی عوامل انتظامی و اخذ مجوز قضایی، در عملیاتی ضربتی موفق به کشف و ضبط 11قلم شی تاریخی مربوط به سده های چهارم و پنجم هجری قمری شدند.

سردار رحمت الهی افزود: در این رابطه افراد دستگیرشده و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

logo-samandehi