ساماندهی و مستندنگاری آثار موزه هنرهای زیبا

بیش از ۱۳۰۰ قلم شیء از آثار موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ساماندهی و مستندنگاری شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایلنا، بیش از ۱۳۰۰ قلم شیء ارزشمند از قبیل تابلوی نقاشی و مجسمه در موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ساماندهی و مستندنگاری شدند.

در این پروژه که از شهریور ماه ۱۳۹۷ آغاز شد، آثار تاریخی با همکاری پرسنل موزه پاکسازی، مرمت سطحی، استحکام بخشی و ساماندهی می‌شوند و نیز پروژه عکاسی و مستندنگاری این آثار، توسط هیژا رحیمی نیا، در دست انجام است.

هیژا رحیمی‌نیا، متولد ۱۳۶۵ و دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته‌ی عکاسی و کارشناسی‌ارشد پژوهش هنر با گرایش عکاسی از دانشگاه هنر اصفهان است که برپایی نمایشگاه‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور در کارنامه خود دارد. این پروژه برای ۳۰۰۰ قلم شی ء تاریخی موجود در گالری‌ها و مخازن موزه هنرهای زیبا اجرا خواهد شد.

موزه هنرهای زیبا، یکی از زیباترین موزه‌های مجموعه سعدآباد است که آثار هنری ارزشمند، مجسمه‌ها و تابلوهای نفیس نقاشی را در خود جای داده است.

این موزه که ساختمان آن پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی دفتر وزارت دربار بود، در سه طبقه: طبقه همکف (بخش نمایشگاهی موزه و گالری نمایش آثار هنرمندان معاصر ایرانی)، طبقه اول (گالری آثار نقاشان اروپایی قرن نوزدهم و بیستم میلادی در سبکهای رئالیسم و ناتورالیسم، مدرن، فوویسم، سوررئالسم و امپرسیونیسم و مجسمه‌های برنزی و مرمرین)، و طبقه دوم (ویژه نمایش آثار ایرانی متعلق به دوران صفوی، افشار، زند و قاجار)، همه روزه بجز تعطیلات سوگواری پذیرای علاقمندان به هنر و فرهنگ است.

logo-samandehi