بزرگداشت علی‌اکبر صادقی در جشنواره جهانی فیلم فجر

مراسم بزرگداشت علی‌اکبر صادقی هنرمند نقاش، گرافیست، انیماتور و فیلمساز ایرانی در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین، سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بزرگداشت استاد علی‌اکبر صادقی روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در ساعت 17:30 و با حضور این هنرمند، مسئولان جشنواره جهانی فیلم فجر، جمعی از سینماگران، گرافیست‌ها و انیماتورهای مطرح سینمای ایران در پردیس سینمایی چارسو محل برپایی جشنواره برگزار خواهد شد.

در این مراسم بزرگداشت که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود از علی اکبر صادقی برای بیش از ۶ دهه فعالیت هنری و تاثیرگذاری بر سینمای انیمیشن تجلیل می‌شود.

بزرگداشت علی‌اکبر صادقی در جشنواره جهانی فیلم فجر

پس از مراسم بزرگداشت ۶ فیلم انیمیشن کوتاه "من آنم که…"، "گلباران"، "رخ"، "هفت شهر"، "ملک خورشید" و "زال و سیمرغ" در بخش "فیلم‌های کلاسیک مرمت شده" سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور این هنرمند به نمایش درمی‌آید.

علی اکبر صادقی در سال ۱۳۴۸ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۴۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اولین هنرمندانی که واحد فیلم و انیمیشن را راه اندازی کردند در این بخش مشغول به کار شد. او از اعضای هیات داوران بیش از ۱۰ دوره از دوسالانه بین المللی پویانمایی تهران بوده و جوایز متعددی را برای انیمیشن‌ها و طراحی‌هایش دریافت کرده است.

علی اکبر صادقی در سال ۱۳۸۸ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل خدماتش به فرهنگ و هنر ایران به عنوان چهره ماندگار معرفی شد.

صادقی جوایز بسیاری را از جمله مدال طلا از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تهران در سال ۱۹۷۲، نشان افتخار و تقدیرنامه از جشنواره فیلم کوتاه تامپره در فنلاند در سال ۱۹۷۳، مدال برنز دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کراکو در سال ۱۹۷۴، تقدیرنامه و نشان افتخار از جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن در نیویورک در سال ۱۹۷۵، مدال نقره از یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو در سال ۱۹۷۵ دریافت کرده است.

در سال ۲۰۱۸ موزه هنرهای معاصر تهران با اختصاص تمام فضای موزه به آثار و میراث هنری او، از مقام این هنرمند تجلیل کرد.

اکثر فیلمنامه های این هنرمند براساس روایت‌های فولکور نوشته شده است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

logo-samandehi