ماکرون: نوتردام را ظرف ۵ سال بازسازی می‌کنیم


رئیس جمهوری فرانسه گفت کار بازسازی کلیسای نوتردام که شب گذشته دچار آتش‌سوزی بزرگی شد، تا ۵ سال دیگر به اتمام خواهد رسید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون شامگاه سه‌شنبه ۲۷ فروردین ضمن یادآوری حادثه آتش‌سوزی مهیب در کلیسای تاریخی نوتردام، از همت هموطنانش به ویژه مأموران آتش‌نشانی در مهار این آتش تشکر کرد. او شب گذشته نیز با حضور در محل آتش‌سوزی نظیر چنین سخنانی را بیان کرده بود.

ماکرون در سخنرانی ۶ دقیقه‌ای خود در کاخ الیزه که به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد، از فرانسویان خواست تا از فاجعه نوتردام به عنوان بهانه‌ای برای «اتحاد» و «تلاش برای بازسازی» کشور استفاده کنند. وی همچنین با ذکر این که رئیس جمهوری تنها مسئول «مدیریت اضطراری» نیست، همگان را به «بردباری» در کار بازسازی دعوت کرد.

کلیسای جامع چند صد ساله نوتردام که پربازدیدترین بنای تاریخی اروپاست، از حدود ساعت ۷ شب دوشنبه ۲۶ فروردین دچار حریق گسترده‌ای شد و ۴۰۰ مأمور آتش‌نشانی تا ساعت ۴ بامداد سه‌شنبه برای مهار کامل آن تلاش کردند. در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید، اما بخش‌های مهمی از کلیسا از جمله برج شرقی و قسمتی بزرگ از سقف چوبی آن که به «جنگل بلوط» معروف است از بین رفت.


logo-samandehi