در حاشیه نمایشگاه "ستایش روز" مطرح شد

عبدالحمید پازوکی: خودش را در همه این آثار دیدم


عبدالحمید پازوکی، هنرمند نقاش و استاد دانشگاه با حضور در نمایشگاه آثار محمود جوادی پور که به همت کارگروه نمایشگاه های انجمن هنرمندان نقاش در خانه هنرمندان برپاست، دیدگاه خود را این چنین گفت: این نمایشگاه بسیارعالی و مفید است. بسیار به دیدن و پرداختن به چنین کارهایی از این گونه اساتید مخصوصا برای کسانی که با آقای جوادی پور آشنا نیستند، احتیاج بود.
مورد نیاز بودن چنین نمایشگاه هایی امر مسلم است و بدون شک افراد مختلف از آنها استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: ویژگی قابل توجه آثار محمود جوادی پور آن است که من خودش را در همه این آثار دیدم. این مجموعه، کاراکتر رنگی کارها و موضوعات، جوادی پور را به من نشان می داد. مهم تر از هر چیز، من صمیمیت و عشق والایی که به بحث و جریان هنر و هنر نقاشی داشت را دیدم که درکارهایش موج می زد.

پازوکی افزود: درکارهایش معلوم است که بی محابا کار می کند. دستش را به هرجایی دراز می کند تا سیراب شود. درواقع منظورم از هرجایی، موضوعات مختلف است. دستش را با یک احتیاج مبرم به سمت هر موضوعی دراز می کند، آدم این احتیاج مبرم را که نشان دهنده علت رفتنش به سمت موضوع است، را در کارهایش احساس می کند. بحث پرتره یکی از شاهکارهای محمود جوادی پور بوده و از موضوعاتی ست که این بحث در آن بسیار بارز بود و بدون شک گاهی اوقات من را یاد نئو امپرسیونیست ها می اندازد؛ با این وجود کارها، خصوصیت یک کاراکتر و شخصیت هنری ایرانی را دارد. این مساله بسیار مورد توجه من و سایر دوستان قرارگرفت.

این هنرمند در پایان اشاره کرد: معرفی و شناساندن هنرمندان پیشکسوت به نسل جوان بدون شک تاثیرات بزرگی را به دنبال خواهد داشت. فکر می کنم محدودشدن نوع نگاه به جریان هنر و به اجتماع، میتواندکمک کند تا جوانانمان از یک طرف با این استایل جدید هم حرف جدید را بزنند و از طرف دیگر آنها نیاز دارند که این تجربیات را موشکافانه ببینند. فکر میکنم جای بررسی محتوایی آثار آقای جوادی پور خالی باشد. امیدوارم درآینده در برنامه ای آثارشان به لحاظ محتوایی،موضوعی و ساختاری بررسی شود؛ زیرا این بررسی ها بسیار به جوانانی که به طرف نقاشی سوق یافته اند کمک می کند.

logo-samandehi