اولین جشنواره «شهروند: نقاش» برگزار می شود

اولین جشنواره «شهروند: نقاش» با عنوان «شهروند: پرتره» به کوشش انجمن هنرمندان نقاش ایران و با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی در روز جمعه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ در محل «پل طبیعت» برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران، این برنامه با شرکت اساتید و هنرمندان، یعقوب عمامه پیچ، احمد وکیلی، داریوش حسینی، حسین سهرابی، علی بیگی پرست، جلال متولی، احمد مرشدلو، علی ذاکری، رضوان صادق زاده، جمشید حقیقت شناس، مینا بحرینی ، علی حسن یکتایی، رسول اکبرلو، فرامرز خانی، عادل یونسی، محمد رضا فیروزه ای، حسین شیراحمدی، رزیتا نصرتی، مرتضی خسروی، علی ممجد، قادر منصوری، مریم صباغ پور، حامد تخت چین، مریم طباطبایی و اکرم محمودی برگزار خواهد شد.

از آنجا که جشنواره «شهروند: نقاش» یک رویداد ملی است شرکت در این رویداد برای عموم هنرمندان (عضو و غیر عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران) و علاقه‌مندان آزاد است.
هنرمندان می‌توانند با حضور در محل رویداد ثبت‌نام نموده و همراه با اساتید مدعو به نقاشی "پرتره"در این مکان بپردازند.

برای شرکت در این رویداد خواهشمند است به نکات ذیل توجه فرمایید:
- حضور به موقع در محل پل طبیعت و ثبت نام و دریافت کارت شناسایی (برای استفاده از امکانات رفاهی و پذیرایی)
- همراه داشتن بوم یا دفتر و کاغذ برای طراحی توصیه می شود.
- خواهشمند است هنرمندان مدعو، وسایل مورد نیاز برای انجام حداقل یک پرتره (اکریلیک یا رنگ و روغن یا ...) و ابزار طراحی (دفتر و تخته شاسی) به همراه داشته باشند.
- سایر هنرمندان علاوه بر وسایل بالا در صورت نیاز، چهارپایه و سه پایه سفری نیز همراه داشته باشند.
- در صورت تمایل هنرمندان می‌توانند از مدل دلخواه خود، برای نقاشی پرتره استفاده نمایند.
- هنرمندان می‌توانند از ابزارهای دیجیتال هم برای شرکت در این رویداد استفاده نمایند.
- طبق تصمیم هیأت مدیره، آثار خلق شده تماماً متعلق به هنرمندان است و تنها حق برگزاری نمایشگاه، تصویربرداری از آثار و استفاده از تصاویر در انتشارات و امور تبلیغاتی متعلق به انجمن است.
- هنرمندان در مورد فروش یا هدیه آثار به مخاطبان مختار هستند. لذا خواهشمند است در صورت تمایل به فروش و انتقال آثار ، این امر تنها از طریق مراجعه به مجریان رویداد انجام گردد.

همچنین جشنواره «شهروند: نقاش» روز جمعه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در شهر رامسر و با هنرمندان مدعو، استان مازندران و استان‌های همجوار نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

logo-samandehi