اعتراض مسلمانان به نمایش آثار نقاشی در لندن

نگارخانه «ساعتچی» لندن در پی اعتراض بازدیدکنندگان مسلمان به نمایش دو نقاشی در این مکان و توهین‌آمیز خواندن آن به مقدسات، روی این آثار را پوشاند.

به گزارش گالری آنلاین ، ایرنا به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین نوشت، نمایشگاهی از آثار هنرمندی با اسم مستعار اس کی یو/ SKU در گالری ساعتچی برگزار شد.


این گالری که «چارلز ساعتچی» بنیانگذار آن است، درخواست برخی بازدیدکنندگان مبنی بر برداشتن این دو نقاشی از میان آثار به نمایش درآمده را رد و اینطور استدلال کرد که برعهده بازدیدکنندگان است تا خود در مورد معنای این آثار، نتیجه گیری کنند.
گالری ساعتچی با استناد به آزادی بیان هنری، حق شکایت معترضان را به رسمیت شناخت.
با وجود این، خالق این نقاشی ها که نامی مستعار دارد و در مجامع عمومی یا رسانه های اجتماعی حاضر نیست، پیشنهاد داد این آثار همچنان در نگارخانه باقی بمانند اما روی آنها پوشیده شود.
پیش از این نیز، تصمیم به پوشاندن آثاری هنری، به ویژه زمانی که یک نقاشی از پیکاسو در فرودگاه ادینبورگ پوشانده شد، نتیجه معکوسی در بر داشت.
همچنین سال گذشته، تصمیم به پوشاندن همه آثار هنری به نمایش درآمده در خانه «کریک ساید» در «نورتامبرلند» انگلیس، به بحث و جدل میان بازدیدکنندگان منجر شد.
در این آثار، تصاویری از چند مرد برای گرامیداشت دوره حیات «مارگارت آرمسترانگ» همسر یک کارخانه دار قرن نوزدهم به نمایش درآمد.

logo-samandehi