در دوسالانه ونیز 2019 چه میگذرد

نقاشی دیواری «‌بنکسی» این بار در بینال ونیز

«‌بنکسی» هنرمند ناشناس معروف بریتانیایی ظاهرا این بار اثر هنری از تصویر یک کودک مهاجر در حالی که جلیقه نجات به تن دارد را همزمان با دوسالانه هنری بینال در «ونیز» خلق کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر نوشت، این نقاشی دیواری که در منطقه «دورسودارو» کشیده شده است به نظر می‌رسد آخر هفته گذشته همزمان با آغاز به کار فستیوال هنری «‌بینال» خلق شده باشد.

هیچ تصویری از این اثر هنری که تمام ویژگی‌های منحصر به فرد آثار پیشین «بنکسی» در آن دیده می‌شود تا این لحظه در صفحه اینستاگرام این هنرمند ثبت نشده است.



به تصویر کشیدن معضل بحران مهاجرت به موضوعی رایج در این دوره از دوسالانه هنر تجسمی بینال تبدیل شده است.

«‌بنکسی» پیش از این بارها در آثار خود به بحران پناهجویان پرداخته بود. این هنرمند در سال ۲۰۱۵ تصویری از «استیو جابز» در حالی که کیسه‌ی سیاهی بر دوش دارد و در دست دیگر نخستین کامپیوتر ساخت اپل را حمل می‌کند را بر روی دیوارهای کمپ پناهجویان شهر «کاله» فرانسه خلق کرده بود. وی بعدها در بیانیه‌ای درباره نقاشی دیواری کمپ پناهجویان فرانسه اظهار کرد: «اغلب ما معتقدیم حضور مهاجران در یک کشور به معنای هدر رفت منابع آن کشور است، اما «استیو جابز» پسر یک مهاجر سوری بود. کمپانی «اپل» یکی از مفیدترین کمپانی‌های جهان است، این کمپانی هر ساله ۷ میلیارد دلار مالیات پرداخت می‌کند و تمامی این اتفاقات به این دلیل به وقوع پیوست که آن‌ها با ورود مهاجر جوانی از حمص به کشور دیگری موافقت کردند.»

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است

logo-samandehi