اظهار نظر فرزند جمشید مشایخی درباره سردیس اصلاح‌شده پدر

سردیس مرحوم «جمشید مشایخی» - بازیگر سینما و تلویزیون - پس از رونمایی با انتقاداتی مبنی بر اینکه این مجسمه با خود مشایخی شباهتی ندارد، روبه‌رو بود. به همین جهت باری دیگر به کارگاه بازگشت و تکمیل شد و امروز از نسخه تکمیل‌شده آن در خیابان «ج» که اکنون «جمشید مشایخی» نام دارد، رونمایی شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از خبرنگار ایسنا درباره‌ی نتیجه نهایی این سردیس با نادر مشایخی، آهنگساز و فرزند مرحوم جمشید مشایخی تماس گرفته تا نظر او را درباره مجسمه تکمیل‌شده بداند.

سردیس جمشید مشایخی

مشایخی با ابراز رضایت درباره سردیس تکمیل‌شده از چهره پدرش، به ایسنا گفت: سردیس پدرم از ابتدا عجولانه و در زمان ناکافی ساخته شد. آقای حسن‌زاده (سازنده سردیس جمشید مشایخی) نیز کسالت داشتند به همین دلیل آنگونه که باید نتوانسته بود روی اثر کار کند و از این امر هم خیلی ناراحت بود؛ البته خود او می‌دانست که پس از رونمایی اثر با انتقاد مواجه خواهد شد و حتی پیش از اینکه کار را ببینم به من گفت که از دیدن آن شوکه نشدم، چون سردیس تکمیل نشده بود و قرار بود پس از رونمایی، بیشتر روی آن کار شود.

از او درباره تغییرات سردیس پس از اصلاح پرسیدیم. پاسخ داد: الآن بهتر و دقیق‌تر شده است و چهره پدرم را آنگونه که واقعاً بود، نشان می‌دهد. من خیلی اعتقاد داشتم که مجسمه پدرم باید آن چیزی باشد که مردم او را با آن می‌شناختند.

وی درباره تصاویری که در اختیار مجسمه‌ساز برای ساخت سردیس «جمشید مشایخی» قرار داده شده، بیان کرد: چند تصویر برای ساخت مجسمه انتخاب شد ولی در نهایت با وجود اختلاف نظرهایی که داشتیم، توانستیم تنها یک عکس به درد بخور برای ساخت سردیس در اختیار آقای حسن زاده قرار دهیم. من معتقد بودم که باید تصویر پدرم در عکس آن چیزی باشد که مردم آن را می‌شناسند. نه اینکه مثلاً عکسی با ریش از او برای ساخت مجسمه انتخاب کنند. البته با ریش بد نبود ولی درست این است که مردم پدرم را آنگونه نمی‌شناختند، بلکه او همیشه با چهره‌ای همراه با سبیل حضور پیدا می‌کرد و این ویژگی چهره او دارای حالتی قهرمانانه بود و وقار خاصی به چهره او می‌بخشید گرچه که با ریش هم حالتی درویشی پیدا می‌کرد.

این موسیقی‌دان همچنین درباره نظر دیگر اعضای خانواده‌اش درباره سردیس تکمیل شده پدرش، اظهار کرد: اخیراً به دلیل اینکه مشغول کار بوده‌ام هنوز آنها را ندیده‌ام و نظرشان را نمی‌دانم.

logo-samandehi