"شهر خسته است"؛ برپایی نمایشگاه نقاشی در گالری پل

نمایشگاه نقاشی های گروهی از هنرمندان تحت عنوان "شهر خسته است" به هنربانی سعید لرزجانی از ساعت 17 الی 21 روز جمعه 24 خردادماه در گالری پل برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری از صفورا استکی، محمد افتخاری، فاطمه پشنگ پور، اکبر رفیعی، غلامرضا سماوی، بدرالملوک صفایی، میترا صمدی، سکینه علایی، مینا قویدل، پرستو کیانیان، سعید لرزجانی، علیرضا مجابی (م-آذرفر)، فرشته مقتدر دیزج و پریسا مهدیزاده فرساد به نمایش در می آید.

سعید لزرجانی کیوریتور نمایشگاه "شهر خسته است" در رابطه با هدف جمع اوری این مجموعه بیان کرد: با توجه به شرایط روز جامعه،حضور هنرمندان تجسمی بعنوان عضوی از این جامعه و چگونگی برخوردشان با چالش های موجود قابل توجه است.

هدف شکل گیری این حرکت گروهی نیز بی تردید متاثر از شرایط جامعه بوده واین فکر موجب دعوت از دوستان هنرمند نقاش برای حضور در این نمایشگاه گروهی شد.
این هنرمند ضمن بیان اینکه سه ماه امور اماده سازی این مجموعه به طول انجامیده بیان کرد:
هنرمندان گروه از تحصیلات و سوابق کاری بالایی برخوردار بودند و ضرورتی برای انتخاب و گزینش آثار وجود نداشت.

این نمایشگاه گروهی در بر گیرنده ۲۲ اثر با ابعاد ۵۰*۷۰ الی ۱۳۰*۱۷۰ است. همچنین محدودیتی برای انتخاب و بکارگیری سبک خاصی برای هنرمندان وجود نداشته است. تکنیک کارها نیز شامل پاستل، رنگ روغن، اکرولیک و ترکیب مواد است.

وی در توضیح علت انتخاب این عنوان و مفهومی که هنرمندان این مجموعه به دنبال انتقال آن به مخاطب بوده اند گفت: همانطور که عنوان شد شرایط حال جامعه موجب انتخاب این عنوان برای نمایشگاه بوده، اینکه واقعا «شهرخسته است»، خسته از شرایط اقتصاد، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی. این خستگی را در رفتارها، کنش و واکنش های شهروندان به وضوح میتوان دید که هر یک برای برون رفت از این خستگی ها اندیشه میکنند.
بی تردید هنرمندان جامعه هم در فشار این خستگی ها قرار دارند و به فراخور شرایط خود، نگاه وحرفهایی برای گفتن دارند. این شد که مناسب دیدیم در یک گروه نقاشی بعنوان فرهیختگان و تاثیر گذاران فرهنگی جامعه، رسالت انسانی و هنرمندانه شان را در قالب یک اثر تجسمی ارائه کنیم.

این هنرمند نقاش معیار انتخاب هنرمندان این مجموعه را بر اساس شناخت قبلی از هنرمندان و مجموع توانایی هایشان برای حضور در این کار گروهی اعلام کرد.


نمایشگاه "شهر خسته است" تا 31 خردادماه همه روزه بجز شنبه ها از ساعت 16 الی 20 دایر خواهد بود و علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند به نشانی سیدخندان، خیابان کابلی (دبستان)، کوچه فردوسی، پلاک 34، طبقه همکف، واحد 1 مراجعه نمایند.


طراح پوستر: فائزه متولی

logo-samandehi