برگزاری دوره پنجم دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی (جایزه دکتر منوچهر مزینی) در هنرهای دینی امام علی

پنجمین دوره دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی (جایزه دکتر منوچهر مزینی) به همت موسسه مطالعاتی فرزان زهرا حقیقی، با همکاری انجمن مفاخر معماری ایران برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن مفاخر معماری ایران، این دوره به کتاب های تالیف و ترجمه شده (در سال های 1395 تا 1397) در گرایش های نگهداری و مرمت، نوسازی شهری، تاریخ معماری و شهرسازی، طراحی منظر، تاریخ شفاهی و اتوبیوگرافی، فناوری های نوین ساختمانی، نقد معماری، روستاشناسی و روستا پژوهی، مدیریت طرح ها، عمران روستائی، زیبائی شناسی هنر و معماری، مستند نگاری، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، طراحی شهری و شهرسازی، معماری، اندیشه پژوهی و نظریه پردازی، اختصاص یافته است. موسسه مطالعاتی فرزان زهرا حقیقی که در 25 آذرماه 1388، توسط جمعی از پژوهشگران علوم اجتماعی، هنر و معماری و شهرسازی تاسیس یافته است تاکنون در چهار دوره (سال های 1390 - 1392 - 1394 - 1396) نسبت به برگزاری دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی و اهداء جایزه "دکتر منوچهر مزینی" اقدام نموده است. دکتر منوچهر مزینی (1381 - 1313) از برجسته ترین صاحب نظران معاصر ایران در زمینه شهرسازی و معماری به ویژه با نگاه برنامه ریزی شهری است و دارای تالیفات متعدد در این حوزه می باشد.

انجمن مفاخر معماری ایران برگزاری مراسم دوسالانه (که در سال جاری به علت حجم بالای کتابهای دریافت شده با تاخیر انجام پذیرفته است) را به چهارم اردیبهشت (24 آوریل) که توسط سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) به عنوان روز جهانی کتاب اعلام گردیده، موکول نمود. این روز در تقویم ایرانی مصادف است با بنیاد نخستین نهاد نگارش و برگردان (تالیف و ترجمه) کتاب در جهان که به فرمان خسرو انوشیروان پادشاه ساسانی در سال 552 میلادی تاسیس یافت.

در پنجمین دوره دوسالانه (1398)، تعداد 253 عنوان کتاب در حوزه معماری و شهرسازی و رشته های مرتبط دریافت گردید که از این میان 58 عنوان کتاب به دریافت جایزه و لوح ویژه نائل گردیده اند. از 24 عنوان کتاب به عنوان رتبه افتخار تجلیل شده و 5 کتاب نیز عنوان برتر یافته اند. همچنین از دو ناشر برتر تقدیر بعمل آمده و چهار ناشر (در بخش عمومی و دولتی) مورد تشویق و قدردانی قرار گرفته اند. در این دوره همچنین علاوه بر جایزه به دو چهره ی منتخب تندیس قلم سیمین اهدا می گردد.

سخنرانی افتتاحیه دوسالانه، توسط خانم ها دکتر گیتی اعتماد، دکتر آزاده شاهچراغی، دکتر فاطمه کاتب و دکتر مهناز محمودی انجام می شود که با نمایش فیلم همراه است.

زمان: چهارشنبه 22 خرداد 1398 از ساعت 15 الی 18

مکان: موزه هنرهای دینی امام علی (ع) خیابان ولیعصر (عج) - بالاتر از ظفر - بلوار اسفندیار - شماره 35

logo-samandehi