پس از «‌کومه»‌ این‌بار «‌نیلوفر آبی»‌ به فروش می‌رود

به دنبال فروش موفقیت‌آمیز تابلو نقاشی «کومه علف‌های خشک»‌ اثر «‌مونه»‌ هنرمند نامدار فرانسوی،‌ یکی دیگر از تابلوهای نقاشی وی از مجموعه محبوب «‌نیلوفر آبی» به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته فوربس، یک ماه پس از آن که تابلو «‌کومه‌های علف خشک» اثر «کلود مونه» به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار به فروش رفت و رکورد جدیدی را در آثار هنری امپرسیونیسم ثبت کرد، این‌بار نوبت به یکی دیگر از آثار این هنرمند از مجموعه تابلوهای نقاشی «نیلوفر آبی» می‌رسد تا با قیمت ۳۱.۹ میلیون دلار تا ۴۴.۶ میلیون دلار در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته شود. این تابلو نقاشی بیش از ۸۷ سال دور از چشم عموم و توسط یک مجموعه‌دار خصوصی نگهداری می‌شد.

نیلوفر آبی اثر کلود مونه

مجموعه تابلوهای نقاشی «‌نیلوفر آبی» این هنرمند در مجموع شامل ۲۵۰ اثر است که به سبک امپرسیونیسم خلق شده‌اند.

دیگر مجموعه محبوب «مونه» که با نام «کومه‌های علف خشک» شناخته می‌شود در کنار مجموعه تابلوهای «‌نیلوفر آبی» در سال‌های اخیر رکوردهای متعددی را جابه جا کرده است.

تابلو نقاشی «کومه‌های علف خشک» اثر « کلود مونه» که اخیراً رکورد گران‌ترین نقاشی سبک امپرسیونیسم را شکست

مجموعه تابلوهای نقاشی «نیلوفر آبی» روند رشد این هنرمند فرانسوی در خلق تابلوهای نقاشی انتزاعی را نشان می‌دهد.

«‌مونه» به شدت شیفته باغ خانه‌اش واقع در روستای «ژیورنی» بود و با اینکه در اواخر فعالیتش به دلیل بیماری آب مروارید، تقریباً بینایی‌اش را از دست داده بود، بیش از ۲۵۰ تابلو نقاشی با موضوع گل‌های نیلوفر آبی خانه‌اش خلق کرد.

تابلو نقاشی رنگ روغنی که هفته آینده در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته خواهد شد، در سال ۱۹۰۸ خلق شد. این تابلو نقاشی در سال ۱۹۲۲ توسط یک مجموعه‌دار خصوصی خریداری شد و برای دهه‌های متوالی در همین خانواده نگهداری شد.

«کلود مونه» بنیانگذار سبک امپرسیونیسم فرانسوی و استاد نقاشی فضای باز بود که در سال ۱۹۲۶ و در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

logo-samandehi