اهدای درجه یک هنری به سه هنرمند تجسمی

گواهی درجه یک هنری فیروزه گل‌محمدی، حبیب‌اله صادقی و مسعود نجابتی در مراسمی به این هنرمندان اهدا شد.

به گزارشگالری آنلاینبه نقل از هنرآنلاین، مراسم اهدای درجه یک هنری به سه نفر از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی، عصر سه شنبه 28 خرداد در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این برنامه با حضور سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی؛ محمد طباطبایی، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران و احمد صدری رئیس کمیته تخصصی هنری شورای ارزشیابی هنرمندان، گواهینامه‌های درجه یک هنری فیروزه گل‌محمدی، حبیب اله صادقی و مسعود نجابتی که در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران تایید و تصویب شده بود، به این هنرمندان اهدا شد.

اهدای درجه یک هنری به سه هنرمند تجسمی

سید مجتبی حسینی در بخشی از این مراسم گفت: هنرمندان زمانی که مورد پذیرش خاص و عام قرار می‌گیرند و به اجماع می‌رسند، نیاز به هیچ گواهی‌نامه و مدرکی ندارند. سه هنرمندی که امروز در این محل حاضر هستند از سالها پیش مورد قبول خاص و عام بوده و به عنوان ستارگان هنر ایران درخشیده‌اند، اما این گواهینامه به جهت این که از گوشه‌ای از بزرگواری و آفرینشگری آنها قدردانی شود، به آنان اهدا می‌شود.

هادی مظفری نیز گفت: نکته مهم خوشنامی شما هنرمندان در عرصه هنر است و با اعتقاد کامل می‌گویم همه جا سخن از بزرگی و توانمندی شما در هنر است. افتخار ماست که امروز گواهی درجه یک هنری تقدیم شما می‌شود و به داشتن چنین قله‌هایی در هنر تجسمی کشور افتخار می‌کنیم.

سید محمد طباطبایی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم که قدر و شان هنرمندان را بدانیم، این هنرمندان اعتبار خود را سال‌ها پیش در جامعه یافته‌اند.

احمد صدری نیز در ادامه گفت: عده‌ای اهل نظر هستند و افرادی در زمینه عمل متمرکزند، اما افراد و هنرمندانی هستند که اجماع نظر و عمل در آنان دیده می‌شود.

در پایان مراسم، گواهی درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان به فیروزه گل‌محمدی، نقاش و تصویرگر کتاب کودک؛ حبیب‌اله صادقی، نقاش، منتقد هنری، کاریکاتوریست؛ و مسعود نجابتی، طراح گرافیک و خوشنویس اهدا شد.


logo-samandehi