یک ترمینال، یک گالری

آثار هنرمندان تجسمی در فرودگاه امام خمینی (ره)

آثاری از هنرمندان تجسمی در ترمینال مسافربری سلام نصب شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین، روز سه‌شنبه 28 خرداد ترمینال گالری سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افتتاح شد. ویژگی این پایانه مسافری که ‌به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، توجه به آثار هنری است تا جایی که در نام این ترمینال نیز از واژه گالری استفاده شده است.

یک ترمینال، یک گالری / آثار هنرمندان تجسمی در فرودگاه امام خمینی (ره)

‌بر این اساس ترمینال گالری سلام طراحی منحصر به فردی دارد و در این پروژه ملی مجموعه‌ای از آثار هنری و آثار مرتبط با معماری اسلامی– ایرانی به کار رفته است که آن را از دیگر ترمینال‌های هوایی کشور متمایز کرده است.

در این ترمینال آثار گوناگون از هنرمندان تجسمی ایران به چشم می‌آید. کامبیز صبری، مجسمه‌سازی که مجموعه ابرهای او برای علاقه‌مندان هنر کاملا شناخته شده است، در این ترمینال یک اثر بسیار بزرگ را نصب کرده است که آسمانی ابری با آدم‌های روی آن را نشان می‌دهد.

تعدادی از ستون‌های این ترمینال نیز با آثار علیرضا آستانه زینت یافته‌اند. خوشنویسی ایرانی در ترکیب با فلز، حجم‌هایی را به وجود آورده است که بر روی ستون‌ها نصب‌شده و جلوه‌ای خاص به محیط داده‌اند.

یکی دیگر از آثار قابل توجه در این محل، مکعب شیشه‌ای بزرگی است که با عکس‌هایی از مناظر برفی عباس کیارستمی پوشیده شده است و چشم‌انداز آرام‌بخشی را برای مسافران به وجود می‌آورد.


logo-samandehi